مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد هر دو مسیر تونل توحید امشب مسدود است تنبیه بدنی دانش آموز بوکانی؛ معاون مدرسه برکنار شد هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود اعلام زمان برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۴ ایتا از دسترس خارج شد انحلال شورای شهر کرمانشاه رسماً ابلاغ شد جزئیات بازداشت ۱۳ نفر در شهرداری و شورای شهر کرمانشاه اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجو–معلم ۱۴۰۴ / جزئیات ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان + لینک جزئیات وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیونی برای هنرمندان معلول ارتفاعات تهران آخر هفته بارانی می‌شود

تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران افزایش یافت

تماس‌های اورژانس از اوایل اسفند به صورت صعودی تا چهار برابر رسید. البته این موضوع پیش بینی شده بود. ۵۰ درصد تماس‌ها در مورد مشاوره کرونا بود و روزانه ۳۰ هزار تماس با دیسپچ کرونا انجام می‌شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 22
کد خبر: ۴۱۰۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، رییس اورژانس تهران گفت: این روز‌ها تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش یافته، اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی سی یو منتقل می‌شوند.

 

 پیمان صابریان روز چهارشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی شامل سکته‌های قلبی و مغزی و تروما‌ها و تصادف‌ها همچنان وجود دارد و با کرونا، بار اضافه‌ای به اورژانس تحمیل شد. در نتیجه هم به آموزش بیشتر و هم به کار بیشتر در اورژانس نیاز داشتیم. انتقال بین بیمارستانی هم به اورژانس پیش بیمارستانی محول شد و این در حالی است که این کار قبلا توسط خود دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شد. تاکنون در کشور سابقه نداشت که تمام بیماران از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری منتقل شود و روزانه تا ۱۲۰ انتقال بیمار بین بیمارستان‌ها انجام شد.

 

تماس‌های اورژانس بعد از کرونا ۴ برابر شد
وی بیان کرد: دپوی تجهیزات خوبی قبل از ورود کرونا به کشور انجام دادیم و با توجه به کمبود نیرو، باید کیفیت تجهیزات را بهتر می‌کردیم. تماس‌های اورژانس از اوایل اسفند به صورت صعودی تا چهار برابر رسید. البته این موضوع پیش بینی شده بود. ۵۰ درصد تماس‌ها در مورد مشاوره کرونا بود و روزانه ۳۰ هزار تماس با دیسپچ کرونا انجام می‌شد.

 

رییس اورژانس تهران افزود: آمبولانس بیماران کرونایی هم از سایر آمبولانس‌ها جدا شد. همچنین بلافاصله بعد از انتقال بیمار، اورژانس‌ها به فضایی وارد شده و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شست‌وشو شده و وارد چرخه می‌شدند.

 

صابریان گفت: پرستاران دیسپچ که کار پاسخگویی به تلفن‌ها را انجام می‌دادند هم استراحت زیادی نداشته و زمان استراحت آن‌ها تا ۵۰ درصد کاهش یافت./ ایرنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار