تشدید اختلاف در قوای نظامی عربستان در یمن-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی
تظاهرات شبه‌نظامیان یمنی وابسته به ائتلاف سعودی علیه آل سعود

تشدید اختلاف در قوای نظامی عربستان در یمن

شبه‌نظامیان یمنی وابسته به ائتلاف سعودی، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهانه و بدرفتاری فرماندهان سعودی با آن‌ها دست به اعتراض و تظاهرات زدند. این در حالی است که حملات هوایی دولت سعودی خصوصاً بعد از شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 22
کد خبر: ۴۱۰۸۹

تظاهرات شبه‌نظامیان یمنی وابسته به ائتلاف سعودی  علیه آل سعود

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبه‌نظامیان یمنی وابسته به ائتلاف سعودی، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهانه و بدرفتاری فرماندهان سعودی با آن‌ها دست به اعتراض و تظاهرات زدند. این در حالی است که حملات هوایی دولت سعودی خصوصاً بعد از شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است.

 

در همین خصوص الجزیره گزارش داد: «صدها نفر از شبه‌نظامیان یمنی در مرزهای جنوبی عربستان سعودی دوباره دست به تظاهرات زده و خواستار بازگشت به خانه‌های خود شدند. نیروهای یمنی که برای پول در ائتلاف سعودی علیه نیروهای دولت نجات ملی یمن (صنعاء) می‌جنگند در منطقه «شرورة» عربستان سعودی تجمع کرده و به نحوه تعامل سعودی‌ها با آن‌ها اعتراض کرده‌اند. نظامیان معترض یمنی از فرماندهان سعودی خواسته‌اند حقوق عقب‌مانده آن‌ها را که شش ماه است پرداخت نشده، واریز کنند.

ائتلاف سعودی برای جبران شکست نیروهای مسلح خود در جنگ علیه یمن، کودکان و جوانان کم سن و سال یمنی را به خدمت گرفته و آنان را به جان برادران یمنی‌ خود در جبهه‌های درگیر انداخته است. ضعف و بی‌کفایتی نیروهای مسلح عربستان سعودی به‌ویژه نیروی زمینی مقامات ریاض را طی پنج سال گذشته بر آن داشته تا از ارتش‌های اجاره‌ای برای حفاظت از مرزهای جنوبی و یا عملیات در جبهه‌های درگیر استفاده کنند. سودان، بنگلادش، سومالی و برخی از کشورهای آفریقایی طی این مدت در مقابل پول نیروی مسلح یا مزدور اجاره‌ای به عربستان فرستاده‌اند. کاهش قیمت جهانی نفت و افزایش هزینه‌های جنگ در یمن باعث شده است عربستان سعودی نتواند به‌صورت مرتب حقوق نیروهای خود را پرداخت کند. طی یک سال اخیر فیلم‌هایی از سربازان سعودی در مرزهای جنوبی منتشر شده است که در آن، از عدم دریافت حقوقشان و  عدم رسیدگی به اوضاع آن‌ها گلایه کرده‌اند».

 

ائتلاف سعودی از هفته گذشته مدعی شد که حملات خود به یمن را به دلیل شیوع کرونا در این کشور متوقف کرده و این آتش‌بس یک‌طرفه دو هفته به طول خواهد انجامید و در صورت استقبال قابل تمدید است. به‌رغم این ادعا، حملات طی روزهای گذشته نه‌تنها به‌هیچ‌وجه متوقف نشده، بلکه مواضع ارتش یمن از زمین و آسمان هدف حملات این ائتلاف قرار گرفته است و از آنجایی که این ائتلاف به دلیل فشارهای اقتصادی در حال فروپاشی است احتمالاً دولت سعودی به دنبال آن هست قبل از فروپاشی ائتلاف ضد یمن بتوانند مناطق مهم استراتژیکی و خصوصاً نفت‌خیز یمن را تصرف کنند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده