گزارش تخلفات بهداشتی و اورژانسی به ۱۹۰ / درمان کرونا رایگان است؟-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

گزارش تخلفات بهداشتی و اورژانسی به ۱۹۰ / درمان کرونا رایگان است؟

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای درمان رایگان بیماران کرونا در بیمارستان‌ها گفت: اگر مواردی هست که مردم دچار مشکل شده‌اند و هنوز دریافت‌هایی در بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی انجام می‌شود، حتما با سامانه ۱۹۰ بخش درمان، مطرح کنند تا ثبت شود و حتما پیگیری می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 04
کد خبر: ۴۲۰۶۴

به گزارش راهبرد معاصر، دکتر محمدحسین حیدری در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، درباره سرانجام ارزیابی بیمارستان‌ها، گفت: ارزیابی بیمارستان‌ها یک روال کلی است که مرکز نظارت و ارزیابی حوزه معاونت درمان پیگیری کرده و بر اساس شاخص‌های مربوطه فعالیت ارزیابی را در حوزه‌های مربوطه مانند کرونا انجام می‌دهند. در عین حال وظیفه حوزه دفتر بازرسی، بررسی شکایات مردمی درباره مراکز درمانی است که بالطبع این موضوع را با پس‌خوراندی که از سامانه ۱۹۰ داریم و مردم با این سامانه ارتباط برقرار می‌کنند، به صورت موردی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

وی درباره نحوه نظارت بر نانوایی‌ها به ویژه در بحران کرونا، افزود: مواردی که برای شکایاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، اگر با ۱۹۰ تماس گرفته شود، چه در حوزه درمان، چه بهداشت و چه اورژانس و... و. این شکایات ثبت شده و به صورت ویژه پیگیری می‌شود. مواردی، چون بحث نانوایی‌ها، بخشی که مربوط به تجهیزات حفاظت فردی است که ممکن است به دست برخی افراد نرسیده باشد و یا شکایت‌های ناشی از بحث گندزدایی و ضدعفونی‌هایی که باید اتفاق افتد، باشد که بلافاصله از طریق سامانه موضوع را به حوزه‌های مربوطه منتقل کرده و ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت هم باید جواب بگیریم. اما باید توجه کرد که مردم باید بدانند که حتما با سامانه ۱۹۰ ارتباط برقرار کرده، مشکل‌شان را مطرح و پیگیری کنند.

 

وی افزود: در عین حال یک بحث کلی این بود که با توجه به اینکه در ابتدا در زمینه وسایل حفاظت شخصی محدودیت‌هایی وجود داشت، شرایطی را فراهم کردیم که بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت از مجموعه درمان، بهداشت و... و. این وسایل را در اختیارشان قرار دهیم. در حال حاضر هم وسایل حفاظت فردی اعم از ماسک، محلول‌های ضدعفونی و... می‌تواند در اختیار مردم قرار گیرد. در عین حال با شهرداری‌ها هم هماهنگ شده تا در مترو‌ها و بخش‌های مختلف مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

 

درمان کرونا رایگان است

حیدری در پاسخ به سوال ایسنا، درباره تخلفات مالی احتمالی بیمارستان‌ها و دریافت وجوهی از مردم در حوزه درمان کرونا، گفت: بحث تخلفات مالی به بخشنامه‌ها و مقررات ویژه‌ای که در حوزه‌های مختلف از جمله تعرفه، وجود دارد، منوط می‌شود. با توجه به آخرین بخشنامه وزیر بهداشت مبنی بر رایگان شدن درمان بیماران کرونایی، بر اساس بازرسی‌های انجام شده و گزارشات مردمی، از برخی بیمارستان‌ها گزارش‌هایی را داشتیم که دریافت‌هایی از مردم انجام شده است. این مساله را با وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت مطرح کردیم و مقرر شد که از ظرفیت‌های خاص بیمه، مددکاری بیمارستان‌ها و... استفاده کنیم تا مردم این پرداخت‌ها را نداشته باشند. باز هم اگر مواردی است که مردم دچار مشکل شدند و هنوز دریافت‌هایی در بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی انجام شده، حتما با سامانه ۱۹۰ بخش درمان، مطرح کنند تا ثبت شود و حتما پیگیری می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: البته در حال حاضر به صورت ویژه چند تن از همکاران را از حوزه تعرفه در برخی بیمارستان‌ها مامور کردیم تا این موارد را بررسی کنند. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود، بیمارستان‌ها ملزم شوند که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را درباره مسائل مالی بیماران انجام دهند.

 

حیدری تاکید کرد: روال کلی برخورد‌ها در این زمینه این است که ستاد تعرفه استان‌ها، موظف هستند که طبق قوانین تعزیراتی با آن بیمارستان‌ها برخورد کنند، اما از آنجایی که در حال حاضر موقعیت ویژه است و دستورالعمل‌های خاصی هم مطرح است، باید شرایطی ایجاد کنیم که به صورت اضطراری به این موارد رسیدگی شود. به همین دلیل تمام پرونده‌های مربوط به این موضوع را با همکاران‌مان در حوزه تعرفه در کل کشور هماهنگ کردیم که به محض دریافت این شکایات همان روز تشکیل جلسه دهند و تکلیف بیمارستان را مشخص کنند.
منبع:  ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار