زمان ساخت واکسن کرونا در چین-راهبرد معاصر

زمان ساخت واکسن کرونا در چین

تلاش هایی زیادی در سرتاسر جهان برای ساختن واکسن کرونا صورت گرفته است و تا کنون نیز اخبار زیادی در خصوص ساخته شدن واکسن کرونا منتشر شده در ادامه به بررسی جزئیات زمان ساخت واکسن کرونا در چین می پردازیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 31
کد خبر: ۴۴۲۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ ورود ویروس کرونا به بیشتر کشورهای جهان و برجای گذاشتن تلفات بسیاری بر اثر ابتلا به این ویروس تلاش جهانی را برای ساخت واکسن کرونا در پی داشت و اکنون اخباری درباره زمان ساخت واکسن کرونا در چین منتشر شده است  در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان ساخت واکسن کرونا در چین با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

زمان ساخت واکسن کرونا در چین

همزمان با تلاش جهانی برای دستیابی به واکسن کرونا، چین اعلام کرد این واکسن را تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد کرد.

 

کمیسیون مدیریت و نظارت ارزیابی‌های دولتی چین روز یکشنبه اعلام کرد در حال حاضر ۵ واکسن کرونا در این کشور در حال گذراندن مراحل مختلف از جمله آزمایش های بالینی هستند.

 

گزارش حاکی است واکسن مشترک آزمایشگاه بیولوژیک ووهان، کانون شیوع اولیه ویروس کرونا و یک موسسه تحقیقاتی پکن نسبت به سایر واکسن ها پیشرفت بیشتری دارد و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

 

این واکسن که اکنون در فاز دوم آزمایش قرار دارد تا کنون بر روی دو هزار نفر آزمایش شده و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار میلیون دوز را دارد.

 

آزمایش های بالینی واکسن ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد، مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می شود و افراد سالم و عمدتاً سنین جوان و میانسال متمرکز می شود.

 

در مرحله دوم آزمایش های بالینی، دامنه سنی گسترش می یابد و تعداد افراد داوطلب هم بیشتر می شود این داوطلبان پیوسته تحت پیگیری و نظارت پزشکی قرار دارند تا محققان شرایط و زمان به وجود آمدن پادتن بعد از تزریق واکسن و مدت دوام ایمنی در افراد را یادداشت و بررسی کنند.

 

هنگامی که ایمنی و اثربخشی واکسن در این دو مرحله تایید شد می توان آن را در مرحله سوم آزمایش بالینی وارد کرد یعنی در این مرحله تعداد داوطلبان دریافت واکسن به میزان قابل توجهی، در حد هزاران یا حتی دهها هزار نفر افزایش می یابد.

 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

بر اساس آمارهای رسمی این ویروس تا کنون افزون بر ۶ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است.

 

 

زمان ساخت واکسن کرونا در چین

 

در دسترس بودن واکسن در مردادماه از زبان پروفسور اوگور شاهین

لازم به ذکر است چندی پیش نیز پروفسور اوگور شاهین، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان گفت: اوایل مرداد امسال واکسن کرونا در دسترس خواهد بود و ما تولید این واکسن را شروع کرده‌ایم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در اوایل مرداد امسال این واکسن در دسترس خواهد بود؛ ما در نظر داریم این واکسن را گسترش دهیم و در حال حاضر با دو شرکت برای توسعه آن در حال همکاری هستیم که یک شرکت در چین است و واکسن را توسعه خواهد داد.

 

اوگور شاهین در خصوص زمانبندی تولید این واکسن گفت: ما تولید این واکسن را شروع کرده‌ایم، این واکسن جهت دسترسی میلیاردها انسان است؛ در تلاش هستیم این واکسن در مقیاس کلان‌تری تولید شود. اگر واکسن موفقیت‌آمیزی باشد می‌توانیم دوزهای بیشتری تولید کنیم.

 

 

برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم واکسنی داشته باشیم، مقدار یک کیلو از آن برای صد میلیون نفر است که تولید آن یک ماه زمان لازم دارد اما اگر دوز پایینتر باشد، می‌توانیم به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کنیم. ما بسیار مشتاقیم واکسنی تولید کنیم که در دسترس همه کشورها باشد؛ براین اساس با سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان بهداشت جهانی صحبت‌هایی شده است که این واکسن رایگان در دسترس همه باشد.

 

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از ۱۵ کشور جهان با رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری‌های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای هند، ترکیه، ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، ایران و آذربایجان تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می‌رسانند.

 

تاکنون مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست‌های استپ بوده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار