مبارزه ایران و افغانستان با دخالت کشورهای منطقه-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

مبارزه ایران و افغانستان با دخالت کشورهای منطقه

رئیس مجلس گفت: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می‌توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی انجام داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 01
کد خبر: ۴۴۳۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ظهر امروز دوشنبه (۱۲ خرداد ماه) در گفتگوی تلفنی با قالیباف، انتخاب وی را به ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات دوستانه مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواستار شد.

 

در این گفتگو قالیباف با تاکید بر ظرفیت پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم سطح تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می‌توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی انجام داد.

 

قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد، به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.

 

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این گفتگو با تبریک انتخاب آقای قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.

 

رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

 

منبع:مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده