خسارت زلزله ۵.۱ ریشتری بیرم-راهبرد معاصر

خسارت زلزله ۵.۱ ریشتری بیرم

زمین لرزه ۵.۱ ریشتری بیرم در استان فارس را لرزاند.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
کد خبر: ۴۶۰۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر ساعت ۲۲:۳۵:۵۸ حوالی «بیرم» در استان فارس را تکان داد.

 

این زمین لرزه در عمق ۱۶ کیلومتری زمین روی داد.مختصات این زمین لرزه به طول جغرافیایی ۵۳.۳۵ و عرض جغرافیایی ۲۷.۴۹ بوده است.

 

این زلزله در ۱۷ کیلومتری «بیرم» (فارس)، ۲۴ کیلومتری لامرد (فارس) و ۲۹ کیلومتری وراوی (فارس) رخ داده است.شیراز با ۲۴۹ کیلومتر و بندرعباس با ۲۹۱ کیلومتر فاصله، نزدیک ترین مراکز استان‌ها به کانون زلزله بوده است.

 

رحیم آزادی با اشاره به زمین لرزه مجدد در منطقه بی رم افزود: طی چند وقت اخیر بیش از ٣۵ پس لرزه در بیرم رخ داده و در آخرین زمین لرزه که بزرگترین زمین لرزه طی مدت اخیر بوده ۵،١ ریشتر بوده که در سایر شهرستان‌ها نیز این زمین لرزه احساس شده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران شهرستان‌های لامرد و خنج زمین لرزه امشب بیست و پنجم خرداد ماه در این شهرستان‌ها نیز احساس شده اما خساراتی در پی نداشته است.

 

مدیرکل بحران استانداری فارس اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته مرکز زلزله ایستگاه بیرم بوده است و ما بررسی کارشناسی نشان دهنده این است که این زمین لرزه در ۴۰ کیلومتری شهرستان بی رم روی داده که در روستایی با عنوان خلیلی است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به زمین لرزه‌های اخیر تیم‌های کارشناسی در حال ارزیابی خسارت‌های تحمیلی به خانوار هستند با این حال در راستای اسکان افراد و ایمن‌سازی اسکان در این منطقه ۱۸۰ چادر توسط نیروهای امدادی توزیع شده است.

 

منبع:مهر

کلمات کلیدی: زمین لرزه زلزله
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار