شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد

موسوی تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست شورای حقوق بشر را محکوم کرد

موسوی تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست شورای حقوق بشر را محکوم کرد سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست شورای حقوق بشر که توسط سوئد و با حمایت برخی کشورهای غربی ارائه شده را گزینشی و با اهداف سیاسی خواند و آن را محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 22
کد خبر: ۴۷۲۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر که توسط سوئد با حمایت برخی کشورهای غربی ارائه شده را مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز و با اهداف سیاسی خواند و آن را  محکوم کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مایه تاسف است که استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و به کارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه در حال تبدیل شدن به یک امر عادی می‌باشد. در همین راستا کیفیت واکنش‌ها و مواضع این کشورها در قبال سرکوب اعتراضات نژاد پرستانه در آمریکا نمونه خوبی برای سنجش و راستی آزمایی نگرانی‌های حقوق بشری این گروه از کشورها می‌باشد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: رویکرد حامیان قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق بشر کشورها موجبات سوء استفاده از مکانیسم‌های سازمان ملل متحد را فراهم کرده است که از این وضعیت  ابراز تاسف می‌کنیم.

 

موسوی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمسالار دینی است که در چارچوب تعهدات مذهبی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین‌المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می‌داند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را  واجد اشکالات و ایرادات  متعددی ارزیابی کرد که از جمله آنها  "استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر" ، "نادیده گرفتن ارزش ها و باورها و ویژگی‌های خاص فرهنگی جوامع مختلف"، "عدم توجه به واقعیت‌ها در نتیجه تاثیر پذیری از فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه کشور" و " بی توجهی و سکوت نسبت به نقض گسترده حقوق بشر ملت ایران در نتیجه  اعمال تحریم‌های ظالمانه" است.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار