چرا معاملات خودرو در نمایشگاه‌ها صفر شد؟-راهبرد معاصر

چرا معاملات خودرو در نمایشگاه‌ها صفر شد؟

مصرف کننده‌ای که نتوانسته در بخت آزمایی قرعه کشی شرکت‌های خودروسازی برنده شود امروز سرگردان در بازار منتظر کاهش قیمت هاست تا متناسب با هزینه خود اقدام به خرید کند، اما به نظر می‌رسد با وضعیت فعلی خرید خودرو برای مردم مشکل‌تر گذشته شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 28
کد خبر: ۴۷۹۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، در طول روز‌های اخیر افزایش قیمت ارز عاملی شد تا رکود خرید و فروش در بسیاری از بازار‌ها از جمله خودرو به وجود آید. البته بازار خودرو به واسطه قیمت‌های غیرمنطقی چند ماهی است با بی رغبتی خریداران روبه رو است، اما در دو هفته اخیر روند صعودی قیمت ارز باعث شد تا دیگر مشتری تمایلی به خرید خودرو در بازار نداشته باشد.

 

در حال حاضر وقتی با نمایشگاه داران خودرو صحبت می‌کنیم از نبود مشتری گله‌مند بوده و می‌گویند ماشین ایرانی بیشتر دست دلالان یا مردم است ما خرید و فروش آنچنانی نداریم به نحوی که شاید روزانه معاملات به یک یا دو تا نرسد، از آن طرف بازار دلالی در فضای مجازی رونق داشته و هر کس با توجه به شرایط و قیمت دلار اقدام به تعیین قیمت‌ها برای انواع خودرو‌های داخلی می‌کند.

 

 

شرایط امروز بازار خودرو در حالی هر روز بدتر از روز گذشته می‌شود که با توجه به سیاست‌های مسئولان قرار بود ضمن تعیین قیمت‌های جدید بازار خودرو کنترل شده و حتی در قالب طرح‌های ویژه فروش توسط خودروسازان نیاز مشتریان در خرید خودرو تأمین شود. اما متأسفانه نه تنها بازار مدیریت نشده بلکه بی سامانی قیمت‌ها و رونق دلالی بازی خرید را برای مصرف کننده واقعی سخت‌تر از گذشته کرده است.

 

مصرف کننده‌ای که نتوانسته در بخت آزمایی قرعه کشی شرکت‌های خودروسازی برنده شود امروز سرگردان در بازار منتظر کاهش قیمت هاست تا متناسب با هزینه خود اقدام به خرید کند، اما به نظر می‌رسد با وضعیت فعلی خرید خودرو برای مردم مشکل‌تر گذشته شود.

 

در حال حاضر قیمت انواع خودرو‌های داخلی نسبت به دو هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد گران شده و هنوز هم روند افزایشی ادامه کرد. در این شرایط آن دسته از فروشندگانی خودرو که محصولات را از کارخانه تحویل گرفته اند هر روز با مشاهده افزایش قیمت ارز برای حفظ سرمایه خود رقم‌های مختلفی را برای خریداران آنهم فضای مجازی اعلام می‌کنند به نوعی کسی دیگر خودروی خود را به نمایشگاه دار برای فروش نمی‌سپارد و خود به صورت مستقیم ضمن انتشار آگهی در فضای مجازی اقدام به فروش می‌کند. البته در این میان بازار دلالی هم رونق دارد و آن‌ها هم برای کسب سود بیشتر بر طبل گرانی خودرو زده و رقم‌های غیر واقعی را اعلام می‌کنند.

 

جالب اینجاست هنوز مسئولان فکری به حال بازار نکرده و به نوعی آن را رها کرده‌اند تا در نهایت خود به سمت ارزانی و رونق پیش رود. مشاهده قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد هنوز افزایش قیمت‌ها در خانواده ۲۰۶ ادامه دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که دو هفته پیش ۱۱۸ تا ۱۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد امروز ۱۳۸ میلیون تومان رسیده و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم از ۱۵۵ میلیون تومان به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این سمند EF۷ دوگانه سوز هم ۱۶۲ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ قیمت ۸۶ میلیون تومانی را ثبت کرده است. تیبا ۲ هم ۹۱ میلیون تومان، تیبا معمولی ۸۷ میلیون تومان و پژو پارس ۱۵۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار