افشای جزئیات هولناکی از سوزاندن جسد خاشقچی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

افشای جزئیات هولناکی از سوزاندن جسد خاشقچی

پلیس ترکیه اعلام کرد که جسد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستانی به احتمال بسیار در داخل یک تنور که در محوطه کنسولگری عربستان در استانبول وجود دارد، سوزانده شده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 15
کد خبر: ۴۸۱۳

به گزارش راهبرد معاصر ،  مقامات پلیس استانبول روز پنج شنبه اعلام کردند که طبق شواهد و قرائن موجود، این احتمال وجود دارد که جسد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستانی مقیم آمریکا احتمالاً در داخل تنوری که در محل کنسولگری عربستان در استانبول قرار دارد، سوزانده شده است.

 

پلیس استانبول با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «در درون ساختمان کنسولگری یک کوره یافت شد. طبق نظر کارشناسان، دمای این تنور می تواند به یکهزار درجه سلسیوس برسد که هرگونه بافت بیولوژیکی را نابود می سازد و بدین ترتیب هیچگونه اثری از دی ان اِی باقی نمی گذارد».

 

پلیس استانبول در ادامه خاطرنشان کرد که هیأت دیپلماتیک سعودی پس از قتل جمال خاشقجی، به یکی از رستورانهای استانبول ۳۲ قطعه گوشت خام را سفارش داده بود. پلیس استانبول در ادامه می افزاید: «این پرسش مطرح می شود که آیا این یک اقدام از پیش برنامه ریزی شده بود. در این مورد تحقیق خواهد شد».

 

گفتنی است که «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی و همچنین ستون نویس روزنامه واشنگتن پست روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی پس از آنکه برای انجام امور کنسولی وارد کنسولگری عربستان در شهر استانبول شد، ناپدید گردید.

 

مقامات ریاض در ابتدا نسبت به ناپدید شدن ناگهانی این روزنامه نگار اظهار بی اطلاعی کرده، اما تحت فشارهای بین المللی و همچنین بازپرسان محلی ترکیه تأیید کردند که خاشقجی با تزریق ماده ای کشنده به قتل رسیده و سپس جسد مثله شده وی به خارج از کنسولگری منتقل شده است. در همین ارتباط، مقامات سعودی در تلاش برای کاستن از فشار دولتها و رسانه های بین المللی حدود ۱۱ نفر را به اتهام قتل خاشقجی بازداشت کردند.

 

دفتر دادستان استانبول نیز اعلام کرد که ترور خاشقجی با قصد و برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است. در همین راستا، دولت آنکارا مقامات عربستان سعودی را ترغیب کردند که عاملان این جنایت را به ترکیه مسترد کرده و اطلاعات لازم را در مورد محل اختفای جسد خاشقجی ارائه دهند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار