قوه قضاییه: هیچ اتفاق جدیدی در پرونده تتلو رخ نداده است تولید داروی خوراکی ضدسرطان از مهرماه استرداد جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیاردی به کشور هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۸؛ موج گرما در راه ایران حکم اعدام سه متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد اطلاعیه آموزش و پرورش درباره ادعای تقلب در آزمون مدارس سمپاد آخرین وضعیت اختلالات GPS در تهران و دیگر نقاط کشور اتهام تجاوز به ۸ زن در پرونده «کیوان» / شیما قوشه، وکیل: متهم با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد است دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان تمام شد! وزیر علوم: ۸۵ درصد داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند/ به سمت حذف کنکور می‌رویم ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد

تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران موجب شرمندگی است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مترو تهران ۲۰۰ قطار عملیاتی فعال دارد، گفت: تعطیلی کارخانه واگن‌سازی پایتخت موجب شرمندگی است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 18
کد خبر: ۵۱۰۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از ۲ رام قطار جدید مترو تهران که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم با یک‌دهه قبل مقایسه کنیم، در سال 1390، سرانه قطار هرکیلومتر مترو، حدود 1.1 رام بود که امروز با توجه به افتتاح خطوط جدید وعدم افزوده شدن متناسب ناوگان این سرانه حدود 30 درصد کاهش و به 0.8 رام قطار به هر کیلومتر مترو رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه مترو تهران حدود ۲۰۰ قطار عملیاتی دارد که امروز یک درصد به ظرفیت آن افزوده شد، افزود:در شرایط پاندمی کرونا، که از شهروندان انتظار داریم فاصله اجتماعی را در فضاهای عمومی حفظ کنند، مدیران ناوگان حمل و نقل عمومی هم برای اینکه ازدحام جمعیت را کاهش دهند، باید ظرفیت مترو را افزایش دهند که این اقدام در دهه اخیر طبق برنامه انجام نشده است.

 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بخشی از این مشکل مربوط به دولت و سیستم بانکی بهدلیل عدم تسریع در فعال سازی قرارداد فاینانس بانکی و بخشی متوجه ضعف در پیگیری شهرداری ومترو و بخشی نیز ناشی از تحریم‌ها و مشکلات ارزی کشور است و به هرصورت انتظارات مردم برای توسعه حمل ونقل عمومی است که برآورده نشده است.

 

هاشمی گفت:حتی اگر کرونا هم وجود نداشت ناوگان حمل ونقل عمومی تهران پاسخگوی نیاز مسافران نبود و ما در ساعات پیک در مترو با ازدحام بیش از حد مواجه بودیم، ناوگان فعلی متروی تهران، حداکثر ظرفیت جابجایی دو ونیم میلیون مسافر در روز را دارد در حالی‌که زیرساخت‌های مترو براحتی می‌تواند ۲ تا ۳ برابر این عدد را پوشش دهد.

 

وی‌گفت:متاسفانه امروز و با تحویل دو رام قطار باقیمانده، فعالیت کارخانه واگن سازی تهران به دلیل نداشتن قطعات و اجرایی نشدن قرارداد ساخت 650 واگن مترو که سه سال است در چرخه بروکراسی قرار دارد، تعطیل می‌شود و این کارخانه که بیش از هزار واگن را برای متروی تهران ساخته و تحویل داده است در سال جهش تولید و با وجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو،  تعطیل می‌شود.

 

رئیس شورای شهرتهران گفت: اگر ما بتوانیم قرارداد 650 واگن مترو که همه اقدامات قانونی و قراردادی آن انجام شده و در مرحله فعال سازی فاینانس هست را اجرایی کنیم، ظرفیت متروی تهران 50 درصد افزایش پیدا می‌کند و عملا این ازدحام وپیک تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر