ادعای کذب اصلاح طلبان در خصوص عدم مشارکت نظامیان در اقتصادهای پیشرفته-راهبرد معاصر

ادعای کذب اصلاح طلبان در خصوص عدم مشارکت نظامیان در اقتصادهای پیشرفته

آیا در اقتصادهای بزرگ دنیا، نظامی‌ها حضور دارند؟ برخی جریانات رسانه‌ای نزدیک به اصلاح طلبان معتقدند اقتصادهای پیشرفته هیچ گاه اجازه حضور نظامی‌ها در اقتصادشان را نداده اند و این مسئله دلیل مهم پیشرفت اقتصادشان است!
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 20
کد خبر: ۵۱۵۵

به گزارش راهبرد معاصر ، اما آمار و اطلاعات رسمی نشان میدهد این مسئله واقعیت ندارد و توهمی بیش نیست! ترکیب بسیاری از کمپانی‌های بزرگ کشورها و ابر قدرت‌های جهانی تایید میکند نهادهای نظامی سهامدار اغلب این کمپانی ها هستند.

 

شرکت "هیوندای" کره که بخشی از سهام آن متعلق به ارتش کره است امروزه شركتها و كارخانجات زيادي در سراسر جهان تحت نام تجاري هيوندا دارد که در امر خودرو سازي، كشتي سازي، راه آهن، استيل و در عرصه پتروشمی و پالایشگاه و ... به فعاليت هاي بزرگ اقتصادي مشغول است.

 

 شرکت "دوو (Daewoo) " نیز از دیگر کمپانی‌های ارتش کره است که عمده فعالیتش در زمینه تولید لوازم خانگی است. این شرکت هچنین بعنوان پیمانکاری بین المللی در دیگر نقاط جهان در زمینه نفت و انرژی ، حمل و نقل، راه و ساختمان و ... فعالیت دارد.

 

کمپانی "دایلیم (Daelim)" نیز از دیگر شرکت های وابسته به ارتش کره است که در زمینه ساخت‌وساز، ارائه خدمات مهندسی و تولید محصولات پتروشیمی و ساخت نیروگاه و پالایشگاه فعالیت دارد

 

شرکت "(us army corps of engineers)" که از مجموعه شرکت‌های مهندسی متعلق به ارتش ایالات متحده آمریکاست در حوزه نفت و نیرو، راه و ساختمان، سدسازی، توسعه سواحل، حمل و نقل فعالیت میکند.

 

نکته جالب در بخش اهداف این قرارگاه است که آمده : "خدمات مهم عمومی و نظامی مهندسی این شرکت به منظور تقویت امنیت ملی آمریکا است." این جمله بیانگر این است که نهاد های نظامی بنابر وظیفه ای که در راستای حفظ امنیت ملی کشور دارند وارد عرصه اقتصادی میشوند و ماجرا زمانی جالبتر می‌شود که در بسیاری از تبلیغات و پروژه‌های اجرا شده قرارگاه مهندسی و سازندگی ارتش آمریکا، مسئولان و مهندسان آن، با لباس نظامی حاضر میشوند تا تاثیرات همه جانبه حضور ارتش آمریکا در آن منطقه ملموس تر و قابل فهم تر باشد

 

شرکت "ساینوپک" چین نیز شرکتی فعال در عرصه گاز و نفت است که متعلق به ارتش این کشور است که فعالیت خود را در عرصه اکتشاف و استخراج نفت، بازاریابی و فروش، نفت خام و گاز طبیعی از سال 2000 شروع کرده است

 

 شرکت مهندسی راه‌آهن چین" CREC" یکی دیگر از شرکت‌های مهم چینی است که در زیر مجموعه نهاد نظامی این کشور در زمینه طراحی، معماری و ساخت املاک و مستغلات، زیرساخت‌های ترابری ریلی، تونل، پل و زیرساخت‌های شهری فعالیت می‌کند.

 

شرکت ملی نفت چین "(CNPC)" از دیگر کمپانی‌های وابسته به ارتش چین است که از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه انرژی به حساب می‌آید. این شرکت پس از خروج امریکا از برجام برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی در ایران جایگزین توتال شد که البته او نیز به دلیل فشارهای آمریکا از ایران رفت!

نود اقتصادی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار