کودکان می‌توانند ناقل ویروس باشند-راهبرد معاصر

کودکان می‌توانند ناقل ویروس باشند

تحقیقات نشان می‌دهد کودکان زیر پنج سال می‌توانند حامل مقادیر زیادی ویروس کرونا باشند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 31
کد خبر: ۵۲۹۰۱

به گزارش راهبرد معاصر تحقیقات نشان می‌دهد: کودکان زیر پنج سال می‌توانند حامل مقادیر زیادی ویروس کرونا باشند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دکتر خورخه رودریگز متخصص داخلی و ویروس شناس برجسته در لس آنجلس  گفت این تحقیق قطعا نشان می‌دهد که کودکان می‌توانند ناقل ویروس باشند. نتیجه تحقیق نشان می‌دهد کودکان می‌توانند به میزان ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از بزرگسالان ویروس کرونا را در بینی خود حمل کنند!

 

ما در آمریکا در حال شروع آزمایشی روی کودکان هستیم تا ببینیم کودکان دو تا پنج سال چه وضعی دارند؟ بهداشت این دسته از کودکان در بهترین وضع قرار ندارد. این دسته از کودکان همیشه اندام‌ها و صورت خود را لمس می‌کنند. هرچند این کار ضرورتا به معنی انتقال بیماری نیست، اما قطعا نشانه خوبی نیست و ممکن است به چیز‌های بدی ختم شود.
وی افزود هم اکنون مهد کودک‌ها در چنین وضعیتی نباید باز باشند تا اینکه ما ببینیم در ماه‌های آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ متاسفانه اتفاقی که خواهد افتاد «آزمون و خطا» خواهد بود، اما اگر خطایی در این میان رخ دهد به قیمت جان کودکان تمام خواهد شد. آیا ما واقعا می‌خواهیم جان کودکان خود را فدا کنیم؟ نکته مهم این است که کودکان عملا ناقل ویروس کرونا نبوده اند، چون به مدرسه نرفتند. در بیشتر ایالت‌ها مدارس تعطیل بود. به نظر من کودکان می‌توانند در داخل بینی خود مقادیر بسیار بیشتری ویروس کرونا داشته باشند بنابر این احتمال این که کودکان کرونا را منتقل کنند بیشتر خواهد بود.
دکتر رودریگز به والدین این دسته از کودکان توصیه کرد این والدین اگر بتوانند کودکان خود را در منزل مدیریت کنند بهتر خواهد بود. اگر والدین قصد دارند کودکان خود را به مهد کودک بفرستند باید بدانند که کودکان در چنین سنی ماسک نمی‌زنند. کودکان باید از بهداشت بالایی برخوردار باشند. والدین باید نخستین نشانه از هرگونه تب و بیماری را در کودکان جدی بگیرند و فرزندان کم سن خود را به پزشک نشان دهند.

 

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار