تاکید شورای شیوخ قبایل سوری بر وحدت ملی برای مقابله با فتنه انگیزی اشغالگران آمریکایی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تاکید شورای شیوخ قبایل سوری بر وحدت ملی برای مقابله با فتنه انگیزی اشغالگران آمریکایی

شورای شیوخ و بزرگان قبایل سوریه بر حفظ وحدت همه اقوام و طوائف سوری برای مقابله با فتنه‌انگیزی‌های اشغالگران آمریکایی و مقاومت برای اخراج آنها از خاک سوریه تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 07
کد خبر: ۵۳۸۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای شیوخ و بزرگان قبایل سوریه بر ضرورت یکپارچگی صفوف شهروندان سوری علیه اشغالگری آمریکا و ترکیه در سوریه تاکید کردند و گفت جنایت ترور برخی از چهره‌های قبایل و عشایر عربی در دیر الزور  در راستای تلاش اشغالگران آمریکایی برای فتنه انگیزی میان اعضای عشایر و قبایل عربی در این منطقه است.

 

شورای شیوخ و بزرگان قبایل سوریه در بیانیه‌ای جنایت ترور برخی چهره‌های قبیله‌ای یا عشایر عربی در دیر الزور (منطقه استقرار نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان آن در شرق سوریه) را محکوم و تاکید کرد: این روش کثیف و نفرت انگیز در راستای تلاش اشغالگران آمریکایی برای فتنه انگیزی میان فرزندان عشایر و قبایل عربی این منطقه است، سیاستی که همه اشغالگران دنبال می‌کنند و نمونه آن در عراق است که در آنجا آمریکا کارنامه بلندی از جنایات برای ایجاد فتنه قومی-مذهبی دارد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)در این بیانیه آمده است: در راستای انجام وظیفه شورای قبایل برای حفظ صلح مدنی، ما از مردم خود در دیر الزور می‌خواهیم دوشادوش یکدیگر در جبهه‌ای واحد علیه اشغالگران آمریکایی بایستند، چرا مسئولیت شهادت فرزندان و چهره‌های قبایل متوجه آمریکاست.

 

بر اساس این بیانیه از فرزندان عشایر دیر الزور خواسته شده فریب شایعات و سخنان فتنه انگیزانه را نخورده و تلاش خود را متوجه افزایش آمادگی مقاومت مردمی علیه اشغالگران آمریکایی کنند که برای چپاول منابع سرزمین و نقض حاکمیت سوریه وارد این کشور شدند.

 

شورای قبایل سوریه همچنین، تحکیم مقاومت مردمی علیه اشغالگران ترکیه را نیز خواستار شد و گفت: از  طریق اتحاد عربی-کُردی و مقاومت یکپارچه ملی تا آزادسازی آخرین وجب از خاک پاک وسوریه مبارزه  می‌کنیم.

 

از سوی دگیر قبیله «الشرابیین» در استان «الحسکه» هم از قبایل و عشایر عربی خواست با یکدیگر برای اخراج همه نظامیان اشغالگر از همه خاک سوریه متحد شوند.

 

این قبیله هم ترور چهره‌های دو قبیله العکیدات و البکار در استان دیر الزور را توطئه آمریکا برای فتنه انگیزی و از بین بردن انسجام ملی خواند و همبستگی خود را با این دو قبیله برای بازگشت امنیت و ثبات به سوریه اعلام کرد.

 

استان دیر الزور در مقطع اخیر هم شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به رفتار شبه نظامیان کُرد تحت حمایت نظامیان  آمریکاست که با غارتگری اموال و سرقت فرزندانشان آنها را ستوه آمده اند.

 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده