تاکید شورای شیوخ قبایل سوری بر وحدت ملی برای مقابله با فتنه انگیزی اشغالگران آمریکایی-راهبرد معاصر

تاکید شورای شیوخ قبایل سوری بر وحدت ملی برای مقابله با فتنه انگیزی اشغالگران آمریکایی

شورای شیوخ و بزرگان قبایل سوریه بر حفظ وحدت همه اقوام و طوائف سوری برای مقابله با فتنه‌انگیزی‌های اشغالگران آمریکایی و مقاومت برای اخراج آنها از خاک سوریه تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 07
کد خبر: ۵۳۸۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای شیوخ و بزرگان قبایل سوریه بر ضرورت یکپارچگی صفوف شهروندان سوری علیه اشغالگری آمریکا و ترکیه در سوریه تاکید کردند و گفت جنایت ترور برخی از چهره‌های قبایل و عشایر عربی در دیر الزور  در راستای تلاش اشغالگران آمریکایی برای فتنه انگیزی میان اعضای عشایر و قبایل عربی در این منطقه است.

 

شورای شیوخ و بزرگان قبایل سوریه در بیانیه‌ای جنایت ترور برخی چهره‌های قبیله‌ای یا عشایر عربی در دیر الزور (منطقه استقرار نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان آن در شرق سوریه) را محکوم و تاکید کرد: این روش کثیف و نفرت انگیز در راستای تلاش اشغالگران آمریکایی برای فتنه انگیزی میان فرزندان عشایر و قبایل عربی این منطقه است، سیاستی که همه اشغالگران دنبال می‌کنند و نمونه آن در عراق است که در آنجا آمریکا کارنامه بلندی از جنایات برای ایجاد فتنه قومی-مذهبی دارد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)در این بیانیه آمده است: در راستای انجام وظیفه شورای قبایل برای حفظ صلح مدنی، ما از مردم خود در دیر الزور می‌خواهیم دوشادوش یکدیگر در جبهه‌ای واحد علیه اشغالگران آمریکایی بایستند، چرا مسئولیت شهادت فرزندان و چهره‌های قبایل متوجه آمریکاست.

 

بر اساس این بیانیه از فرزندان عشایر دیر الزور خواسته شده فریب شایعات و سخنان فتنه انگیزانه را نخورده و تلاش خود را متوجه افزایش آمادگی مقاومت مردمی علیه اشغالگران آمریکایی کنند که برای چپاول منابع سرزمین و نقض حاکمیت سوریه وارد این کشور شدند.

 

شورای قبایل سوریه همچنین، تحکیم مقاومت مردمی علیه اشغالگران ترکیه را نیز خواستار شد و گفت: از  طریق اتحاد عربی-کُردی و مقاومت یکپارچه ملی تا آزادسازی آخرین وجب از خاک پاک وسوریه مبارزه  می‌کنیم.

 

از سوی دگیر قبیله «الشرابیین» در استان «الحسکه» هم از قبایل و عشایر عربی خواست با یکدیگر برای اخراج همه نظامیان اشغالگر از همه خاک سوریه متحد شوند.

 

این قبیله هم ترور چهره‌های دو قبیله العکیدات و البکار در استان دیر الزور را توطئه آمریکا برای فتنه انگیزی و از بین بردن انسجام ملی خواند و همبستگی خود را با این دو قبیله برای بازگشت امنیت و ثبات به سوریه اعلام کرد.

 

استان دیر الزور در مقطع اخیر هم شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به رفتار شبه نظامیان کُرد تحت حمایت نظامیان  آمریکاست که با غارتگری اموال و سرقت فرزندانشان آنها را ستوه آمده اند.

 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار