مسیرهای آسان تر برای کسب درآمد انگیزه یادگیری را در جامعه کم می‌کند-راهبرد معاصر
راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور

مسیرهای آسان تر برای کسب درآمد انگیزه یادگیری را در جامعه کم می‌کند

وزیر آموزش و پرورش در نشست محرومیت‌زدایی از استان‌های محروم و مناطق مرزی با بیان اینکه مسیرهای آسان‌تر برای کسب درآمد انگیزه یادگیری را در جامعه کم می‌کند، اظهار کرد: باید شوق یادگیری، نیاز به آموزش و ایجاد منفعت در آموزش را در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم افزایش دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 17
کد خبر: ۵۵۲۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، محسن حاجی میرزایی در نشست با نمایندگان خیران آل یاسین که با موضوع مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به ویژه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: در مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان با محرومیتی بیشتری نسبت به دیگر استان ها روبرو هستیم که شامل کمبود فضای آموزشی، کمیت، کیفیت و پایداری نیروی انسانی، بازماندگی از تحصیل و ... می‌شود و این موارد، شاخص هایی هستند که باید به آن اهمیت داد و در حل این مسئله به آن‌ها توجه کنیم.

 

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه مطالعات انجام شده در زمینه ایجاد زمینه‌های فقر در استان‌های محروم، گفت: یکی از مشکلات اصلی در مناطق کمتر توسعه‌یافته به ویژه استان سیستان و بلوچستان کمیت، کیفیت و پایداری نیروی انسانی است؛ لذا از طریق تامین نیروی بومی و درخواست مجوز نیروی انسانی سعی در حل این مشکل‌داریم.

 

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به راهکارهایی برای علاقه‌مند کردن ساکنان مناطق کمتر توسعه‌یافته به یادگیری تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای در این مناطق برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان علاقه‌مند شوند و دانش آموزان بفهمند که نیاز به یادگیری و آموختن دارند.

 

حاجی میرزایی یکی از روش‌های ایجاد انگیزه برای آموختن را در توسعه هنرستان‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته دانست و گفت: توسعه هنرستان‌ها و تقویت آموزش‌هایی که منجر به‌فایده‌مندی و ارزش اقتصادی معین می‌شود زمینه‌های مناسبی برای کار و فعالیت و توسعه آموزش در این مناطق ایجاد کند.

 

وی تأکید کرد: اگر در دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم نتوانیم انگیزه یادگیری را افزایش دهیم هرچقدر عرضه آموزش‌ها توسعه پیدا کند منجر به نتیجه پایداری نخواهد شد و ما را با مشکلات بیشتری روبرو می‌کند.

 

حاجی میرزایی در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در منطقه سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سطح پوشش تحصیلی در این استان برای وزارت آموزش‌وپرورش بسیار مهم است و در حال حاضر توافق‌نامه‌ای بین 9 سازمان منعقد شده که بر طبق آن سازمان ثبت‌احوال موظف شده اطلاعات افراد بازمانده از تحصیلی از قبیل نشانی آنها را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهد و دبیرخانه‌ای نیز براین اساس تأسیس ‌شده است که با جدیت مسئله را بررسی و در مورد هر دانش‌آموز پیگیری‌های لازم انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید تمرکز خود را بر مناطقی بگذاریم که بیشترین آسیب را دارند و از همان‌جا فعالیت‌هایمان را آغاز کنیم، گفت: سیاست اصلی آموزش‌وپرورش این است که آموزش رایگان را در دسترس همگان قرار دهد و کیفیت این آموزش‌ها را در همه نقاط کشور در یک سطح قرار دارد و در این میان انگیزه شما به ما در این حرکت کمک می‌کند.

 

فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار