اختصاص ۵۱ درصد بیمارستان بقیه الله به بیماران آزاد در دوران کرونا-راهبرد معاصر

اختصاص ۵۱ درصد بیمارستان بقیه الله به بیماران آزاد در دوران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، از اختصاص ۵۱ درصد فضای بیمارستان به بیماران آزاد در دوران کرونا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 17
کد خبر: ۵۵۲۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، حسن ابوالقاسمی، در نشست خبری که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: کرونا نشان داد که ما در تهدیدات زیستی هستیم و باید خودمان را باید باکتری‌ها، میکروب‌ها و… آماده کنیم. شما شاهد بودید که سپاه همه امکانات خود را در اختیار گذاشت، تمام بیمارستان بقیه الله حتی بخش اطفال هم به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

 

وی افزود: در دوران کرونا بقیه الله هم مثل دیگر بیمارستان‌ها پای کار آمد و ۵۱ درصد از ظرفیت بیمارستان را به بیماران آزاد و تنها ۴۹ درصد را به نیروهای مسلح اختصاص دادیم. یعنی اینگونه نبود که بگوییم ما بیمارستان نیروهای مسلح هستیم و بیماران آزاد را پذیرش نمی‌کنیم.

 

وی افزود: کادر درمان مانند زمان جنگ آماده بودند و کادر درمان به ویژه پرستاران از هیچ کمکی دریغ نکردند، بیمارستان بقیه الله تا به الان در دوران کرونا ۳ شهید را تقدیم جامعه کرده است.

 

ابوالقاسمی گفت: از نظر تعداد پروژه‌های پژوهشی در مورد کووید ۱۹ بزرگ‌ترین دانشگاه هستیم و در ۶۰ ژورنال معتبر پژوهش‌های ما چاپ شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله مبنی بر اینکه چه مشوق‌هایی برای افرادی که کرونا داشتند و بهبود پیدا کردند که بیایند و پلاسمای خودشان را اهدا کنند، بیان کرد: در وجهه اول این کار، یک کار انسانی است و اگر مردم بیشتری مازاد بر نیاز بیمارستان پلاسما اهدا کنند می‌توانیم به بیمارستان‌های دیگر هم کمک کنیم.

 

وی ادامه داد: البته ما برای افرادی که پلاسما اهدای می‌کنند یک مشوق مالی هم در نظر گرفته ایم، آن هم این است که هزینه رفت و آمدشان را پرداخت می‌کنیم.

 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده