قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز دوشنبه 10 شهریور 99-راهبرد معاصر

قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز دوشنبه 10 شهریور 99

قیمت مسکن در تهران بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی به بیش از 23 میلیون تومان رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 31
کد خبر: ۵۷۰۳۹

به گزارش راهبرد معاصر قیمت مسکن در تهران با هم افزایش یافته است و آمار رسمی نشان می دهند که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران  در مرداد ماه به 23 میلیون و 110 هزار تومان رسیده است. این رقم افزایش 10.5 درصدی نسبت به ماه گذشته را نشان می دهد. البته قیمت مسکن در تهران در مرداد ماه 99 نسبت به ماه مشابه در سال گذشته 77.4 درصد افزایش داشته است.

در گزارش بانک مرکزی آمده است : تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه سال ۱۳۹۹، به ۹.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۵.۴ درصد کاهش و ۱۷۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

بازار رهن کامل در مناطق شمالی تهران + قیمت روز

عموم فایل‌های اجاری در مناطق یک تا سه شهر تهران به بهای مترمربعی ۳ تا ۵ میلیون تومان ودیعه فایل شده‌اند که البته تقریبا در نیمی از فایل‌ها بخشی از این ودیعه با فرمول هر یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه، به اجاره‌بها تبدیل شده است و نیمی از فایل‌ها نیز به صورت رهن کامل عرضه شده‌اند.

انگیزه اصلی اغلب موجرانی که تمایل به انعقاد قرارداد رهن کامل دارند، این است که پول خود را وارد بازار سرمایه کنند.

هر چند بورس قرمز رنگ و افت شدید شاخص در طول دو هفته گذشته سبب شد گروهی از سرمایه‌گذاران بورسی پا پس بکشند، اما هنوز تمایل به مشارکت در بازار سرمایه آن‌قدر بالاست که سبب شده تعداد آپارتمان‌های رهن کامل در بازار اجاره افت محسوسی نداشته باشد.

هرچند در مناطق لوکس شمال شهر رهن به بهای بیش از مترمربعی ۵ میلیون تومان نیز در فایل‌های موجود دیده می‌شود، اما این موارد محدود به محله‌های خاصی بوده و در عمده محله‌های مصرفی و نیمه مصرفی این منطقه محدوده رهن پیشنهادی بین مترمربعی ۳ تا ۵ میلیون تومان است که میزان آن بستگی زیادی به شرایط ملک و محله، امکانات آپارتمان و نظایر آن دارد.

 

 

قیمت مسکن در تهران

بازار خرید و فروش مسکن تهران در ابتدای شهریور ۹۹ + قیمت روز

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار