وضعیت بازگشایی مدارس چه خواهد شد؟-راهبرد معاصر
حبیب الله دهمرده، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

وضعیت بازگشایی مدارس چه خواهد شد؟

حبیب الله دهمرده: برآیند آنچه در جلسات بین مجلس و وزیر آموزش و پرورش گذشته این است که دولت و شخص وزیر آموزش و پرورش بر این عقیده استوار هستند که برای ورود به سال تحصیلی جدید همه کارها را انجام داده لذا دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
حبیب الله دهمرده؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 04
کد خبر: ۵۷۵۸۵

وضعیت بازگشایی مدارس چه خواهد شد؟

 

حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص چرایی باز شدن مدارس از ١۵ شهریور ماه گفت: یکی از دغدغه های مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماه های گذشته مساله بازگشایی مدارس بوده است. شیوع ویروس کرونا و آمار کشته شدگان این بیماری و خطراتی که از ابتلا به این بیماری دانش آموزان، خانواده جامعه و در نهایت کادر درمانی را تهدید می کند مجلس را بر آن داشت تا با برگزاری جلسات متعددی با وزیر آموزش و پرورش در این موضوع نقد و بررسی هایی داشته باشیم.


وی در این زمینه افزود: برآیند آنچه در جلسات بین مجلس و وزیر آموزش و پرورش گذشته این است که دولت و شخص وزیر آموزش و پرورش بر این عقیده استوار هستند که برای ورود به سال تحصیلی جدید همه کارها را انجام داده لذا دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.


نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حالی که دولت مطمئن است که دغدغه یا مشکلی در بازگشایی مدارس وجود ندارد اما بنده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید می کنیم که باز شدن مدارس در ١۵ شهریور ماه به صلاح نیست. مساله این است که مگر سال های قبل که مدارس در اول مهر ماه بازگشایی می شد ما همه گونه آمادگی داشتیم که امسال با وضعیت کرونایی اصرار به بازگشایی مدارس آن هم زودتر از سال های قبل داریم؟ دهمرده در پاسخ به خبرنگار ما درمورد نگرانی خانواده ها و ابهام آن ها در فرستادن فرزندان خود به مدرسه یا نفرستادن گفت : وزارت آموزش و پرورش معتقد است مشکلی برای دانش آموزان پیش نمی آید و برای دل نگرانی خانواده ها و تردید انها برای فرستادن یا نفرستادن فرزندانشان به مدرسه می گوید در نقاط زرد و قرمز اختیار با خانواده هاست که فرزندان خود را راهی مدرسه برای آموزش حضوری کنند یا خیر.


دهمرده در خصوص نحوه آموزش در مناطق محرومی مثل استان سیستان و بلوچستان گفت : در استان های محرومی مثل سیستان و بلوچستان که امکاناتی مثل اینترنت یا حتی تلویزیون برای چند دانش آموز وجود ندارد چاره ای غیر از آموزش حضوری نیست. اما برای سایر نقاط کشور که دسترسی ها بیشتر است برخی از دانش آموزان با استفاده از شبکه شاد و برخی هم از طریق تلویزیون یا سیستم های آموزشی مجازی مدارس خود به صورت حضوری یا غیر حضوری درس می خوانند.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : امیدوار هستیم آنچه دولت و وزیر آموزش و پرورش تا کنون گفته اند به صورت کامل و دقیق عملیاتی شود، اما نمی توان از این موضوع هم به سادگی گذشت که آنچه روی کاغذ می آید فاصله زیادی با آنچه در عمل اجرا می شود و تبعات و پیامدهای آن دارد. لذا بنده به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی معتقدم اصرار دولت بر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه درست نبود و باید مانند سنوات گذشته مدارس باز می شد آن هم با دیدن همه شرایط واقعی جامعه و بیماری که خطرناک است.


وی تصریح کرد : دولت معتقد است همه پروتکل های بهداشتی و اجرای آن به مدارس گفته شده اما بین حرف تا عمل فاصله زیاد است و بنده به شخصه به این مطالب اعتماد کافی ندارم چرا که باز تاکید می کنم بیت حرف با عمل و تئوری و عملی فاصله زیاد است. دولت می گوید ما برای بازگشایی مدارس کاملا آماده ایم حالا باید ببینیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد! امیدواریم که دولت بداند چه می کند هر چند که بنده باز هم تاکید می کنم مطالبی که آموزش و پرورش گفته را چندان قبول ندارم و این آمادگی ها اگر فقط روی کاغذ باشد خطرناک است اما پیشاپیش هم نمی توان به دولت تاخت. باید منتظر نحوه عملکرد دولت درباره اطمينان دهی هایی که به مجلس داده باشیم هر چند که امیدواریم هیچ مشکلی برای دانش آموزان پیش نیاید.


وی در ادامه گفت : قطعا مجلس با هر گونه مشکل و تناقض در حرف و عمل دولت و وزارت آموزش و پرورش در امر سلامت دانش آموزان و تهديدی برای جان آنها به شدت برخورد می کند و مانع از آنچه می شود که دولت دیکته کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار