خبر مهم برای مشمولان کالابرگ/ کدام خانوار‌ها در اولویت افزایش اعتبار هستند؟ پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها

دفاع مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از دپوی ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که دپوی کالا در محدوده منطقه آزاد طبیعی است، گفت: دپوی کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد هیچ مشکلی ندارد، نمی دانم طرح این موضوع از چه بابی بوده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 02
کد خبر: ۵۷۶۵
به گزارش راهبرد معاصر ، عبدالرحیم کُردی  درباره دپوی 3000 کانتینر قطعات ایران خودرو و سایپا در منطقه آزاد چابهار اظهار کرد:‌ اساسا مناطق آزاد محل دپوی کالا هستند،‌ وارد کننده یا صاحب کالا، هر کالایی را که می‌خواهد -به کشور- وارد کند بر اساس سفارش‌های ارائه شده در انبارها و محدوده گمرکی منطقه آزاد این کالا می‌ماند.

وی با بیان این‌که واردکننده بر اساس نیازهای خودش اظهار می‌ کند که می‌خواهد کالا را وارد سرزمین اصلی کند، افزود: دپوی کالا در محدوده منطقه آزاد ایرادی ندارد.

وی در خصوص مدت زمان خروج کانتینرهای دو خودروساز بزرگ تصریح کرد:‌ برای پروسه  خروج بایستی اظهار در گمرک جمهوری اسلامی انجام شود. این کالاها به اصطلاح تجاری نامیده می‌شوند به این دلیل که در منطقه باز نمی‌شوند، فقط از انبارهای منطقه آزاد استفاده کرده و سهم عوارض را می‌پردازند، در ادامه مابه التفاوت سهم عوارض را به گمرک می‌دهند و از طریق گمرک ترخیص می‌شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد:‌ واردکننده در هر زمان که به کالای خود نیاز داشته باشد می‌تواند آنرا خارج کند. گاها بیشتر از این مدتی که می‌گویند 6 ماه هم یک سری کالا آمده و رفته است. در 6 ماه گذشته دپو کالاها در انبارها به خصوص پشت محدوده کمرگی داشته‌ایم و طبیعی است.

کُردی گفت:‌صاحبان کالا هزینه انبارداری را پرداخت می‌کنند و هر زمان هم بخواهند "اظهار" کرده و کالا را وارد کشور می‌کنند.

وی تاکید کرد: دپوی کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد هیچ مشکلی ندارد، نمی دانم طرح این موضوع از چه بابی بوده و این یک موضوع روتینی است که کالا در مناطق انبار شده و در زمان نیاز از گمرک ترخیص می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار