به گزارش راهبرد معاصر صدور مجوز برای تبدیل وضعیت کارکنان آموزش و پرورش و مجاز شدن در دانشگاه فرهنگیان خبر خوش وزیر برای کارکنان این وزارتخانه بود. پس از خبر رتبه بندی معلمان این خبر خوش دیگری بود که امروز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد و بیان کرد که این افراد علاوه بر دوره دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، در آزمون ها شرکت خواهند کرد.
محسن حاجیمیرزایی در حاشیه نشست کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور خود در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: در نشست امروز سوالاتی درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای حقالتدریس، پیمانی، خرید خدماتی و مجموعه مباحثی که مربوط به نیروی انسانی در آموزش و پرورش میشود از جانب نمایندگان مطرح و توضیحاتی در این باره به نمایندگان سوال کننده ارائه شد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: گامهای بلندی برای بهبود وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش صورت گرفته و امسال در مقایسه با سالهای گذشته افزایش نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیسابقه است.
حاجیمیرزایی از تبدیل وضعیت ۷۳ هزار نفر از نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: به واسطه اخذ این مجوزها این نیروها در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دوره خواهند دید و در آزمونها شرکت خواهند کرد که این اتفاق طی یک دهه اخیر بیسابقه است.
وزیر آموزش و پرورش دیگر اقدام صورت گرفته در آموزش و پرورش را افزایش حقوق فرهنگیان عنوان کرد و اضافه کرد: البته معتقد نیستیم که حقوق فرهنگیان افزایش چشمگیری داشته اما فاصله حقوقی آنها با سایر کارکنان دولت متعادل شده است.
وی درباره جذب نیروهایی که قانون اجازه استخدام آنها را نمیدهد، گفت: برخی چنین توقعی از آموزش و پرورش دارند اما ما مجاز هستیم در محدودهای که قانون برای ما تعیین تکلیف کرده اقدام و تبدیل وضعیت کنیم.
حجتالاسلام احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۶ مهرماه) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاههای غیرانتفاعی در راستای ساماندهی دانشگاههای دولتی دستور کار نخست کمیسیون آموزش بود که بحث و بررسی در این باره صورت گرفت.
وی با بیان اینکه متأسفانه دانشگاههای غیرانتفاعی با ضوابط و آییننامههای نادرستی اداره میشوند افزود:بعد از بحث و بررسی در این باره و با نظر اعضای کمیسیون، طرح مذکور به کمیته آموزش عالی کمیسیون ارجاع شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بررسی طرح نظام رتبهبندی معلمان دستور کار بعدی کمیسیون آموزش مجلس بود که نماینده دولت معتقد به اجرای رتبهبندی در حال فعلی بود ولی اعضای کمیسیون انتقاداتی را در این باره مطرح کردند که نهایتا طرح رتبهبندی نیز به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون ارجاع شد.
فلاحی اظهار داشت: بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش دیگر دستور کار کمیسیون آموزش بود.
وی در این باره توضیح داد و گفت: در این طرح به دنبال جذب نیروهایی از طریق کانالهایی غیر از دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی بودند که به دلیل پایین آمدن کیفیت آموزشی در مدارس، این طرح رد شد.
بیشترین فراغت و بیکاری را در مقایسه با تمام مشاغل دارند...
چه لذتی داره نزدیک یک سال سر کار نری و طلبکار هم باشی