پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان

دو وزیر اسبق آموزش و پرورش بر این باورند که رتبه‌‌بندی معلمان تا امروز اجرا نشده است و افزایش حقوق فرهنگیان ناشی از اعمال امتیازات قانون مدیریت است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 08
کد خبر: ۷۳۳۸۵

به گزارش راهبرد معاصر سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه بندی معلمان همواره به عنوان مهمترین گام برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش مطرح بوده است اما آن چیزی که الان به عنوان رتبه بندی در لایحه بودجه 1400 دیده شده است، رویکردی است که به معلمان پرداختی داشته باشیم که فاصله آنها را با سایر کارکنان کم کند، این خیلی خوب است و باید تشکر کنیم اما رتبه‌بندی نیست.

 

وی افزود: در رتبه‌بندی معلمان باید ویژگی‌‌هایی را دنبال کنیم که فقط منوط به نظام پرداخت‌ها نیست آن هم با هدف کاهش فاصله دریافتی کارکنان آموزش و پرورش با سایر کارکنان، هم‌اکنون از اسم رتبه بندی به غلط استفاده می‌شود.

 

بطحایی درباره تحقق رتبه‌بندی معلمان در سال 1400 گفت: رتبه‌بندی معلمان که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده با آن چیزی که در حال اجراست و سال 1400 هم ادامه پیدا خواهد کرد، کاملاً متفاوت است. رتبه‌بندی معلمان به معنای این نیست که فقط حقوق را اضافه کنیم تا فاصله فرهنگیان با کارمندان سایر دستگاه‌ها کمتر شود یعنی عدالت در نظام پرداخت برقرار شود، هدف رتبه‌بندی معلمان فقط این نیست، هم‌اکنون نگاهی که به رتبه‌بندی وجود دارد این است که حقوق معلمان را افزایش دهند.

 

افزایش حقوق معلمان به دلیل رتبه‌بندی نیست

وزیر سابق آموزش و پرورش که در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان صحبت می‌کرد،  ادامه داد: اگر الان حقوق معلمان به نام رتبه‌بندی افزاش پیدا می‌کند، این رتبه‌بندی معلمان نیست و برای سایر کارکنان دولت نیز اتفاق افتاده است، باید رتبه‌بندی که به شکلی که موجب ارتقای شایستگی نیروی انسانی می‌شود،  اجرا شود و اگر این شایستگی بالا نرود تحولی اتفاق نمی‌افتد.

رتبه‌بندی معلمان تا امروز یک سر سوزن اجرا نشده است

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان در واقع مهارتی کردن آنهاست، تا معلم مهارتی نباشد نمی‌توانیم به دنبال دانش‌آموز مهارتی برویم، ما یک برنامه مهارتی در نظام تعلیم و تربیت داریم که مانند یک سکه دو رو دارد یک روی آن نظام رتبه‌بندی معلمان و روی دیگر مهندسی نیروی انسانی است.

وی افزود: با اجرای امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، تا امروز یک سر سوزن نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا نشده است و هر آنچه انجام شده در 50 درصد فوق العاده شغل قانون مدیریت خدمات کشوری است.

حاجی بابایی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان یعنی اینکه باید آنها مانند اساتید دانشگاه نظام پرداخت مجزایی داشته باشند، دربرنامه ششم توسعه آمده است، لایحه رتبه‌بندی معلمان باید از دولت به مجلس بیاید و ما نمی‌توانیم در مجلس آن را بنویسیم چون شورای نگهبان رد می‌کند و باید به شکلی حرکت کنیم 10 سال بعد در دوره ابتدایی یک معلم نداشته باشیم که لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری دوره ابتدایی نداشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار