تعطیلی یک هفته ای مدارس همدان صحت دارد؟-راهبرد معاصر

تعطیلی یک هفته ای مدارس همدان صحت دارد؟

استاندار همدان گفت: مدارس و دانشگاه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا به مدت یک هفته تعطیل است و آموزش‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 04
کد خبر: ۶۱۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد ملی کرونا با تاکید بر نظارت جدی تر بر رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشانکرد: بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به سرعت پلمب شوند.

 

وی اظهار داشت: تیم بازرسی پیشگیری از شیوع کرونا در بازدید از اداره ها و سازمان ها جدی تر عمل کند و هریک از دستگاههای اجرایی که رعایت پروتکل های آن کمتر از ۹۸ درصد اعلام شود، شدیدترین برخورد با مدیر و معاون اداره انجام شود و توبیخ و عزل مدیر در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار همدان با انتقاد از شلوغی پیاده راه بوعلی، میدان امام خمینی (ره)، رستوران ها و اغذیه فروشی های سطح شهر خاطرنشان کرد: تیم بازرسی با همه اختیارات وارد عمل شود و هر مغازه و صنفی را که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تعطیل کنند.

 

وی اظهار داشت: همچنین تیم بازرسی باید به کلینیک ها و مطب پزشکان نیز مراجعه کرده و هر بخشی که پروتکل را رعایت نکرده بودند را تعطیل کنند.

 

شاهرخی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت استان همدان از مرحله هشدار عبور کرده و مسوولیت سازمان های اجتماعی دانشگاه ها در حوزه بهداشت و درمان این است که پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را اجتماعی کنیم.

 

وی با بیان اینکه همکاری نکردن مردم هیچ نوع موفقیتی را نصیب استان نمی کند و بازی با جان مردم است، گفت: باید افکار عمومی را متوجه کنیم که عبور از موج کرونا در گرو پیشگیری از شیوع آن است.

 

استاندار همدان گفت: کمیته اطلاع رسانی باید بی وقفه وظیفه حساس سازی جامعه را برعهده بگیرد و زمینه بهره گیری از همه ظرفیت ها استان را برای اجتماعی کردن امر پیشگیری به کار گیرد.

 

وی ادامه داد: کارگروه اجتماعی باید تلاش کند ظرفیت استان را برای پیشگیری به کار گیرد چرا که همدان فقط ۵۶ درصد پروتکل های بهداشتی را در استان رعایت می کند و امروز در رعایت این مسایل وضعیت بدتری نسبت به کشور داریم.

 

شاهرخی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان همدان ۴۵ درصد و در صنوف ۶۱ درصد است که می طلبد حساسیت ها را بالاتر برد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ۱۱ مهر امسال ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان کرونا به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده