با پراید برقی ۱۵ میلیونی آشنا شوید + عکس-راهبرد معاصر
لیگ نخبگان فوتبال آسیا | خاموشی نیمار در شب پرفروغ الهلال | میتروویچ استقلال را ۳ تایی کرد ۹ مصدوم و ۴ فوتی در تصادف دلخراش محور زابل به زاهدان توقف در دوبی برابر الغرافه؛ پرسپولیس در لیگ نخبگان مردود شد ویدئو | گل اول الغرافه به پرسپولیس بازجویی از ستاره اسبق بارسلونا به اتهام تجاوز کارشناس صداوسیما: در عملیات وعده صادق ۲۴۰ اسرائیلی کشته شدند فاز اول بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران وارد مدار شد حج ۲۰۰ میلیون تومانی در راه است؟ شرایط جدید بازنشستگی اعلام شد + جزئیات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: نرخ سوخت هواپیما سال آینده ۱۱ برابر می‌شود دیدار پوتین و وزیر خارجه کره شمالی پزشکیان به باکو می‌رود صابر برزکار شرور مسلح معروف به هلاکت رسید + عکس بخشنامه عارف به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها درخصوص بکارگیری جوانان، زنان و اقوام در سطوح مدیریتی رئیس سازمان نظام پرستاری: ۱۰ هزار پرستار به زودی استخدام خواهند شد‌

با پراید برقی ۱۵ میلیونی آشنا شوید + عکس

قیمت پراید برقی که باطری آن با هر بار شارژ بتواند مسافت ۲۰۰ کیلومتر را طی کند، زیر ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده بود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 08
کد خبر: ۶۲۱۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ پراید کره ای که اواسط دهه هفتاد وارد کشور شد، فراز ونشیب های متعددی را در بازار تولید و فروش پشت سر گذاشت. ایجاد برخی تغییرات در ظاهر یا در برخی موارد، سیستم فنی این خودرو، همواره به عنوان اهرمی برای جلوگیری از توقف تولیدش مورد توجه بوده است.

 

اما یکی از بزرگترین تغییراتی که در دهه هشتاد سعی شد روی این خودرو انجام شود، تولید پراید هاچ بک برقی بود. خودرویی که یکی از شرکت های طرف قرارداد مسئولیت ایجاد تغییرات مورد نظر روی آن را بر عهده گرفت و قرار بود با ۱۵ دقیقه شارژ چیزی حدود ۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. البته نه با برق شهری بلکه با تجهیزات خاص!

 

باطری این نوع از پراید که در صندوق عقب خودرو قرار می گرفت، لیتیومی بود و اگر قرار بود با برق شهری شارژ بشود حدود ۶ الی ۷ ساعت زمان برای تحقق یک شارژ کامل و پیمودن مسافت حدود ۲۰۰ کیلیومتر، نیاز داشت.

 

شرکتی که این تغییرات را در پراید انجام داد، در سال ۸۸ قیمت اولیه آن را ۱۵ میلیون تومان برآورد کرده بود. این در حالی است که در ان سال با حدود ۸ الی ۹ میلیون تومان پراید بنزینی در بازار قابل خرید و فروش بود.

 

با پراید برقی ۱۵ میلیونی آشنا شوید + عکس

 

پراید الکتریکی در تست های اولیه نمرات قبولی را دریافت کرد. البته پس از مدتی تحقیق و پژوهش مشخص شد بازار خودرو کشور احتمالا ظرفیت پزیرش این محصول با قیمت حدود دو برابر را دارا نیست. این در حالی بود که دولت برای تامین زیرساختهای مورد نیاز در جهت شارژ خودروهای برقی در سطح شهر نیز اقدام خاصی انجام نداده بود.

 

بنابراین وزارت صنایع و معادن وقت، سرمایه گذاری روی پراید برقی را متوقف کرد. ایده مذکور طی ۱۰ سال اخیر یکی دوبار دیگر هم مطرح شد اما در نهایت چیزی به نام خودرو برقی ملی به تولید انبوع نرسید.

 

شایان ذکر است که یکی از بزرگترین تفاوت های خودروهای برقی و بنزینی این است که بنزین سوز ها حتی در حالت پیمایش صفر (کارکرد درجا) نیز با توجه به مصرف سوخت هوا را آلوده می سازند، اما خودروهای برقی به لطف موتورهایی که به سرعت خاموش و روشن می شوند در حالت پیمایش صفر به هیچ انرژی ای نیاز نداشته و بنابراین آلودگی نیز بر جای نمی گذارند.

منبع: گسترش

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده