انتشار بیانیه رسمی وزارت خارجه درباره پایان محدودیت های تسلیحاتی
سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی توئیتری اعلام کرد بیانیه این وزارتخانه درباره پایان محدودیتهای تسلیحاتی کشورمان تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد. 
به گزارش راهبرد معاصر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب طی بیانیهای اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر بیانیه این وزراتخانه درباره پایان محدودیتهای تسلیحاتی شورای امنیت منتشر میشود.
خطیب زاده در آستانه پایان یافتن محدودیتهای تسلیحاتی شورای امنیت، در توئیتر نوشت: «بیانیه رسمی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پایان محدودیتهای تسلیحاتی برای صادرات/واردات تا ساعاتی دیگر منتشر میشود. ایران با تولید بیش از 90٪ نیازهای دفاعی کشور در داخل، بینیاز از وابستگی به خارج است. صلح و ثبات در منطقه همواره اولویت اصلی ما خواهد بود.»
گفتنی است مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، محدودیتهای تسلیحاتی علیه کشورمان از ساعت 00:00 بامداد یکشنبه ا8 اکتبر (27 مهر) به وقت گرینویچ پایان خواهد یافت.
محدودیتهای تسلیحاتی علیه ایران در حالی برداشته میشود که دولت آمریکا ماهها برای تمدید این محدودیتها تلاش کرد اما در نهایت به هدف خود نرسید.
تسنیم