درخواست کمک ارمنستان از ترکیه:به آتش‌بس در قره‌باغ کمک کنید-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

درخواست کمک ارمنستان از ترکیه:به آتش‌بس در قره‌باغ کمک کنید

رئیس جمهوری ارمنستان پس از دیدار و گفت‌وگو با دبیرکل ناتو از ترکیه خواست تا در معضل قره‌باغ، یک طرف جنگ نباشد و برای رسیدن به آتش‌بس همکاری کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 21
کد خبر: ۶۳۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزاش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان پس از دیدار با ینس استولتبرگ، دبیرکل ناتو گفت: "اگر یک کشور – عضو ناتو مثل ترکیه طرف جنگ نباشد و برای رسیده به آتش‌بس کمک کند در این صورت ما واقعا به آتش‌بس دست خواهیم یافت و سپس می‌توانیم در فرمت گروه مینسک پشت میز مذاکره بنشینیم و راه حل صلح‌آمیز برای این جنگ پیدا کنیم".

قبل از این شارل میشل، رئیس شورای اروپایی در جریان دیدار با رئیس جمهوری ارمنستان به اهمیت رعایت سیستم آتش‌بس در قره‌باغ تاکید کرد.

در ۲۷ سپتامبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌ و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته با اعلام آتش‌بس موافقت کردند.

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آندرانیک اوزانیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
متاسفانه برخی اظهار نظرها و خبر ها اشتباه اطلاع رسانی می شود.
درخواست کمک نشده ، خواسته شده برای صلح همکاری کند.
ترکیه نیروهای تکفیری و داعش را به منطقه آورده شما چرا پیامها را طوری اعلام می کنید که از ترکیه و آذربایجان حمایت می کنید؟
تحلیل های برگزیده