ردیابی بیماران کرونا در تهران
با پیشنهاد دکتر علیرضا زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهرهگیری از ظرفیتهای تکنولوژیک این وزارت در تهیه نقشه و ردیابی بیماران در استان تهران، همکاری بین این دو نهاد افزایش مییابد. 
به گزارش راهبرد معاصر، از محورهای اصلی این همکاری میتوان به تهیه نقشههای تردد و تجمع بیماران در شهر تهران به منظور کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری به سایر نقاط شهر اشاره کرد که اجرای این طرح میتواند نقش مؤثری در پیشگیری از این اپیدمی در کشور داشته باشد.
تأمین زیر ساختهای ارتباطی برای فعالیتهای دورا پزشکی (تله مدیسین) به منظور بهرهمندی از عدالت پزشکی و دسترسی بیشتر همگان به خدمات تخصصی پزشکی از جمله جراحیها و اقدامات تشخیصی از راه دور برای همه نقاط کشور یکی از موارد مهم این همکاری است که به زودی فاز اول آن در یکی از بیمارستانهای شهر تهران اجرایی خواهد شد.
با اجرایی شدن تفاهمهای صورت گرفته، نمایشگاه توانمندی های هر دو حوزه فناوری اطلاعات و سلامت بر بسترهای ICT و IOT یا اینترنت اشیا با حضور شرکتهای دانشبنیان و فعالان این صنعت نیز برگزار میشود.
همشهری