پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99

کرونا و تحریم ها موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99 روی بیاورند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 02
کد خبر: ۶۵۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود به پیش بینی قیمت طلا پرداخته است. این روزها شیوع کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99 پرداختند که در ادامه میخوانید.
 
پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99

پیش بینی قیمت طلا سه شنبه 13 آبان

قیمت طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر آمارهای مثبت اشتغال آمریکا و امیدواری ها نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین، با کاهش نسبی روبرو شده است.

 

در حالی که نشانه هایی وجود دارد که چین و آمریکا احتمالا طی ماه جاری توافق تجاری موقتی را امضا خواهند کرد و انتشار آمارهای مثبت اشتغال آمریکا در ماه اکتبر موجب کاهش تقاضا برای فلزات گرانبها شده است، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش همراه شده است.

 

پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99

 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1511 دلار رسیده است. آمریکا و چین روز جمعه اعلام کردند که مذاکرات برای پایان دادن به جنگ تجاری 1 ماهه پیشرفت خوبی داشته و مقام های آمریکایی نیز نسبت به امضای یک توافق تجاری موقت طی ماه جاری ابراز امیدواری کردند.

 

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه اکتبر بیشتر از انتظارات و پیش بینی های اولیه بوده است.

 

پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99

 

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز به بالاترین سطح در 14 هفته اخیر رسیده است. فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته نرخ بهره را برای سومین بار متوالی کاهش داده است.

 

قیمت سکه امروز

در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۳۵۰هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 

نیم سکه نیز در بازار امروز با قیمت هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

 

پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99

 

همچنین قیمت گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۳۲۲هزار تومان است.

 

تقاضای طلا به پایین‌ترین سطح ۱۱ساله رسید

انجمن جهانی طلا (دابلیوجی‌سی) اعلام کرد که در ۳ ماهه سوم امسال تقاضای طلا افت کرده و پاندمی کرونا گرایش به این فلز گران‌بها را تحت فشار قرار داده است.

 

پیش بینی قیمت طلا فردا سه شنبه 13 آبان 99

 

طبق جدیدترین گزارش انجمن جهانی طلا تقاضای طلا از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ درصد سقوط کرده و در بازه جولای تا سپتامبر به ۸۹۲.۳ تن رسیده است. این پایین‌ترین سطح تقاضای ۳ ماهه از ۲۰۰۹ تا کنون است و نشان می‌دهد پاندمی کرونا سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان طلا را تحت تأثیر قرار داده است.

 

در همین حین بانک‌های مرکزی جهان در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا ذخایر طلای خود را خرج کرده‌اند. طبق داده‌های انجمن جهانی طلا ازبکستان و ترکیه در فروش ذخایر طلای خود در جهان پیشتاز بوده و فروش آن در ۳ ماهه سوم را به ۱۲ تن رسانده‌اند. چنین فروشی از ۲۰۱۰ تا کنون بی‌سابقه بوده است. با این که انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی در انتهای سال به خرید طلا رو بیاورند اما میزان این خرید از ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کمتر خواهد بود.

 

انجمن جهانی طلا اعلام کرد نامشخص بودن آینده بازارهای جهانی به علت پاندمی کرونا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود آنها را متنوع کنند که این تقاضای طلا را کاهش داده است.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
این چه پیش بینی بود،اصلا به قیمت اشاره نکردین
تحلیل های برگزیده