گروسی: دوران اجماع قدرت‌های بزرگ علیه ایران به پایان رسیده و احتمالاً تا مدت‌های مدید باز نمی‌گردد اعتراض بقایی به اعتراف دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و اسرائیل در جنگ با ایران / ناتو باید بابت همه پیامد‌های این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشد ادعای ترامپ درباره بمباران مدرسه میناب: کار آمریکا نبوده! سنای آمریکا نظر ترامپ را جلب کرد / عقب نشینی از بررسی قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران هشدار جدی نیروی دریای سپاه درباره تردد شناور‌ها در تنگه هرمز / فقط عبور از این مسیر‌ها مجاز است سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ به رئیس‌جمهور ارائه نمی‌شوند و قدرت قانونی ندارند

واکنش روسیه به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران

واکنش روسیه به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران میخائیل اولیانوف اعلام کرد گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران مربوط به اشاعه هسته‌ای نیست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 12
کد خبر: ۶۶۴۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

 

اولیانوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: گزارش جدید آژانس درباره ایران می‌گوید تهران همکاری مناسبی با این نهاد داشته است. با این حال، آژانس از اطلاعات ارائه شده از سوی ایران درباره یک موضوع که متعلق به گذشته است قانع نشده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ مشکل مرتبط با اشاعه هسته‌ای وجود ندارد و نیازی به هیچ گونه اقدام از سوی شورای حکام نیست. این موضوع باید از طریق روند طبیعی و استاندارد خود حل و فصل گردد.

 

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش دیروز خود مدعی شد ایران همچنان به ذخیره و غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

 

این آژانس در اظهارات خود مدعی شده ایران ذخایر خود را بیش از حد مجاز تعیین شده در توافق هسته‌ای برجام (۱۲ برابر) افزایش داده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سندی محرمانه که به کشور‌های عضو فرستاده و اکنون از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس مشاهده شده ادعا کرده میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

 

در گزارش قبلی در ماه اوت (مرداد) این آژانس ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران، ۲۱۰۵.۴ کیلوگرم اعلام شده بود.

 

در توافق هسته‌ای جامع (برجام) که میان ایران، آلمان، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه و آمریکا در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۵) به انجام رسیده بود میزان مجاز برای ایران ۲۰۲.۸ کیلوگرم عنوان شده است.

 

به ادعای این آژانس ایران غنی‌سازی اورانیوم را با خلوص ۴.۵ درصد انجام می‌دهد که بالاتر از ۳.۶۷ درصد میزان مجاز تعیین شده است.

 

در سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در کاخ سفید رسما خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در موعد تعیین سرنوشت برجام در ادامه ادعا‌های خود گفت: «ایران همچنان به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و ساخت وسایل پرتاب آنها است.»

 

اما به تازگی با پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، واکنش‌ها مختلفی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح شده است.

 

به طور مثال، «الیوت ابرامز» نماینده ویژه دولت کنونی آمریکا در امور ایران، بر این باور است که دولت جو بایدن مسیر دشواری را برای احیای توافق هسته‌ای ایران پیش رو خواهد داشت.

 

همچنین مسئول تحریم‌های ایران در دوران اوباما اعلام کرده است: «بایدن قصد دارد به برجام بازگردد.»/ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار