تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است وزارت خارجه آمریکا: روبیو فردا راهی خاورمیانه می‌شود نیویورک تایمز: ترامپ خواستار تسلیم ایران برای پایان جنگ بود؛ اما آمریکا بود که تسلیم شد فوری / معافیت ۶۰ روزه تحریم‌های نفتی ایران صادر شد / وزارت خزانه‌داری آمریکا از اسقاط تحریم صادرات نفت و فرآورده‌های پتروشیمی ایران خبر داد قاآنی به سربازان اسرائیل: اگر با پای خود از جنوب لبنان خارج نشوید، حماسه سال ۲۰۰۰ تکرار خواهد شد نتانیاهو: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد الجولانی: اظهارات ترامپ به اشتباه به معنای حمله قریب‌الوقوع سوریه به لبنان تفسیر شد سی‌ان‌ان به نقل از منبع ایرانی: مذاکرات ایران و آمریکا پس از تهدید‌های ترامپ، متوقف شده، اما به پایان نرسیده

واکنش روسیه به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران

واکنش روسیه به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران میخائیل اولیانوف اعلام کرد گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران مربوط به اشاعه هسته‌ای نیست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 12
کد خبر: ۶۶۴۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

 

اولیانوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: گزارش جدید آژانس درباره ایران می‌گوید تهران همکاری مناسبی با این نهاد داشته است. با این حال، آژانس از اطلاعات ارائه شده از سوی ایران درباره یک موضوع که متعلق به گذشته است قانع نشده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ مشکل مرتبط با اشاعه هسته‌ای وجود ندارد و نیازی به هیچ گونه اقدام از سوی شورای حکام نیست. این موضوع باید از طریق روند طبیعی و استاندارد خود حل و فصل گردد.

 

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش دیروز خود مدعی شد ایران همچنان به ذخیره و غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

 

این آژانس در اظهارات خود مدعی شده ایران ذخایر خود را بیش از حد مجاز تعیین شده در توافق هسته‌ای برجام (۱۲ برابر) افزایش داده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سندی محرمانه که به کشور‌های عضو فرستاده و اکنون از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس مشاهده شده ادعا کرده میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

 

در گزارش قبلی در ماه اوت (مرداد) این آژانس ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران، ۲۱۰۵.۴ کیلوگرم اعلام شده بود.

 

در توافق هسته‌ای جامع (برجام) که میان ایران، آلمان، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه و آمریکا در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۵) به انجام رسیده بود میزان مجاز برای ایران ۲۰۲.۸ کیلوگرم عنوان شده است.

 

به ادعای این آژانس ایران غنی‌سازی اورانیوم را با خلوص ۴.۵ درصد انجام می‌دهد که بالاتر از ۳.۶۷ درصد میزان مجاز تعیین شده است.

 

در سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در کاخ سفید رسما خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در موعد تعیین سرنوشت برجام در ادامه ادعا‌های خود گفت: «ایران همچنان به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و ساخت وسایل پرتاب آنها است.»

 

اما به تازگی با پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، واکنش‌ها مختلفی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح شده است.

 

به طور مثال، «الیوت ابرامز» نماینده ویژه دولت کنونی آمریکا در امور ایران، بر این باور است که دولت جو بایدن مسیر دشواری را برای احیای توافق هسته‌ای ایران پیش رو خواهد داشت.

 

همچنین مسئول تحریم‌های ایران در دوران اوباما اعلام کرده است: «بایدن قصد دارد به برجام بازگردد.»/ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار