بسیج پیشتاز همه عرصه هاست-راهبرد معاصر
سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان واکنش متفاوت زیباکلام به ترور یحیی السنوار توسط اسرائیل: چقدر می‌گفتند زیر تونل‌ها پنهان شده است محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعداد بازماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر نگران‌کننده است پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد فرمانده نیروی دریایی ارتش به المیادین: واکنش ما شدید و شوکه کننده خواهد بود رهبر انقلاب: تکریم سرکار خانم مصطفوی کاری شایسته است | ایشان با استقامتی که از فرزندِ امام خمینی انتظار می‌رود پایبندی خود را به خط امام نشان دادند؛ یک نمونه آن تشکیل انجمن دفاع از فلسطین است فاطمه مهاجرانی: اولویت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ توجه به اقشار کم‌درآمد است پزشکیان: قرار نیست به هر قیمتی به سمت توسعه حرکت کنیم شهید نیلفروشان در خانه ابدی خود آرام گرفت + فیلم مراسم تشییع شهید نیلفروشان | بدرقه فرزند ایران در آغوش مردم نصف جهان؛ راه شهدا ادامه دارد قالیباف خطاب به اهل سنت: شما جان و برادر ما هستید | خدا نگذرد از کسانیکه می‌خواهند تخم تفرقه بریزند فرمانده سپاه به اسرائیل: به هر نقطه‌ای تجاوز کنید به همان نقطه از شما حملۀ دردناکی خواهد شد؛ با دقت تصمیم بگیرید یک تکاور ایرانی در درگیری مسلحانه به شهادت رسید + جزئیات ۲ انتصاب جدید در دولت چهاردهم
«یادداشت اختصاصی» حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی؛ نماينده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی؛

بسیج پیشتاز همه عرصه هاست

بی تردید در هفته بسیج باید از عملکرد گذشته و حال بسیج تجلیل شود و اینکه با آموزش و اطلاع رسانی لازم توده مردم از این موضوع آگاه شوند که خدمات بسیج تنها بعد نظامی را شامل نمی شود، بلکه بسیج در همه ی عرصه های فرهنگی و اجتماعی حتی در حوادث غیر مترقبه و رخدادهای طبیعی مثل زلزله و سیل که نیاز به کمک عمومی افزایش یافته، پیش از همه ی نهادها در کنار مردم بوده حتی در مورد بیماری کرونا هم بسیج در دفاع از جان و سلامت مردم حتی تا پای جان پیش رفته است.
حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی؛ نماينده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 26
کد خبر: ۶۸۱۸۴

بسیج پیشتاز همه عرصه هاست

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ برای بزرگداشت و به تصویر کشیدن چهره گرانقدر بسیج از جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) استقبال می کنم که فرمودند: بسیج لشکر مخلص خداست. با کمی تامل در این جمله متوجه می شویم که تعریف حضرت امام در خصوص بسیج مبالغه نیست، بلکه عین واقعیت است.


با بررسی مجاهدت ها و از جان گذشتگی های بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس متوجه می شویم در وجود بسیجیان ایمان، عمل صالح، استواری در اعتقاد، مقاومت در رفتار نیک و... به شدت موج می زند.


بسیجیان به شدت معتقد به فرامین قرآن کریم، ائمه و بزرگان دین هستند. آنها حقیقتا قاطعانه از جان و وطن ملت ایران در برابر دسيسه ها و توطئه های دشمن دفاع کردند چرا که نیروهای مخلص بسیج معتقد هستند که پاداش عمل شان را در قیامت خواهند دید، کما اینکه این موضوع در قرآن کریم وعده داده شده که قیامت روزی است که صداقت صادقان به آنها سود می بخشد. باور به این موضوع است که بسیج را از عمق جان به خدمت گذاری و جان افشانی برای اسلام و میهن همواره آماده کرده است. بی تردید در هفته بسیج باید از عملکرد گذشته و حال بسیج تجلیل شود و اینکه با آموزش و اطلاع رسانی لازم توده مردم از این موضوع آگاه شوند که خدمات بسیج تنها بعد نظامی را شامل نمی شود، بلکه بسیج در همه ی عرصه های فرهنگی و اجتماعی حتی در حوادث غیر مترقبه و رخدادهای طبیعی مثل زلزله و سیل که نیاز به کمک عمومی افزایش یافته، پیش از همه ی نهادها در کنار مردم بوده حتی در مورد بیماری کرونا هم بسیج در دفاع از جان و سلامت مردم حتی تا پای جان پیش رفته است.


امیدوار هستیم حاکمیت مسیرهای لازم را برای حضور جدی و فعال بسیج در سطوح مختلف جامعه فراهم کند، نه فقط دولت، بلکه از همه ی حاکمیت انتظار فراهم سازی بسترهای لازم می رود تا بسیج بتواند ابعاد مختلف توانمندی خود را به نمایش بگذارد.


بنیاد رند یک بنیاد خصوصی در آمریکاست که در ۱۴ ماه می ۱۹۴۸ به دست نیروی هوایی آمریکا تاسیس شد. این بنیاد که بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد به عنوان یک سازمان غیردولتی با هدف تصمیم سازی و تجزیه و تحلیل در امور سیاست تسلیحات و سیاست گذاری های عمومی و امنیت ملی و بین المللی روی کار آمد. از آن زمان حاکمیت آمریکا بنیاد رند را برای رسیدن به اهداف خود به شدت حمایت کرده است، این مدل، نمونه خوبی برای مسوولین جمهوری اسلامی ایران است تا همانند بنیاد رند بستر های لازم را برای افزایش جایگاه مردمی بسیج در جامعه آماده کنند.


تفاوت بسیج ایران با نیروهای بنیاد رند آمریکا، اخلاص در عمل است. بنیاد رند با حمایت حاکمیت آمریکا اینک یکی از اندیشکده های معتبر علمی و فلسفی در آمریکا به شمار می رود که به دنبال بسط و توسعه راه حل ها و به کارگیری ابزارهای نوین برای مساعدت در سیاستگذاری عمومی و امنیت ملی و بین المللی است. منظور از روش های تحقیقاتی به کارگیری روش های تحقق عملیاتی در حوزه مدیریتی پروژه های صنایع دفاعی و همچنین منظور از روش های پژوهشی به کارگیری روش های مختلف در سطوح پایه های تئوریک برای تعریف مفاهیم به همراه تکنیک های آمار و اطلاعات و آنالیز پدیده های سیاستگذاری است در حالی که این بنیاد در ابتدا دارای قدرت نظامی بود. به هر حال بسیج نیازمند حمایت ها و چنین پشتیبانی هایی است تا بر پایه معنویت و اخلاص و توانایی علمی و همراهی حاکمیت بتواند در کشور دگرگونی قابل توجهی ایجاد کند.


بسیج به جذب و هدایت نیروهای کارآمد و ارائه آموزش های علمی و معنوی و خود سازی توانسته چالش های پیش روی کشور را باز و هر کجا گره ای در کار کشور افتاده گره گشایی کند.


شهید والا مقام شهید کاظمی گفته بود که ما اخلاص داریم، نیرویی که سربازان دشمن مثل آمریکایی ها ندارند. حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در این باره می فرمایند: اگر انسان اخلاص داشته باشد و کارهایش را به خاطر خدا انجام دهد خداوند به آنها عقل دومی عطا می فرماید. این تعابیر زیبا از اخلاص نشان می دهد بسیج به دست خدا هدایت شده، لذا اگر از پتانسیل‌ نیروهای زبده ی بسیج که اتفاقا با مشکلات بزرگ شده اند حمایت ویژه ای صورت بگیرد، بسیج دستاوردهای خوبی برای کشور به ارمغان می آورد، لذا از مسیر حمایت مادی و معنوی بسیج می شود دریچه های شکوفایی را روز‌به‌روز بر روی بخش های مختلف کشور گشود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار