قالیباف: نظام مالیاتی کشور نیازمند هوشمندسازی و حذف ممیزی است-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

قالیباف: نظام مالیاتی کشور نیازمند هوشمندسازی و حذف ممیزی است

رییس مجلس شورای اسلامی هوشمندسازی و حذف ممیزی را نیاز سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و گفت: این تکلیف سازمان امور مالیاتی بوده و با کمک مجلس و دولت این هدف محقق می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 07
کد خبر: ۶۹۶۱۰

به گزارش راهبرد معاصر  محمد باقر قایباف عصر دوشنبه در نشست با وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی  و برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: نظام مالیاتی کشور نیازمند اصلاحات اساسی است و این اصلاحات مقدمه همه اصلاحات دیگر اقتصادی در کشور است.

 رییس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نظام مالیاتی عادلانه، نظامی است که به نسبت بهره‌مندی افراد و به صورت هوشمند از آنها مالیات گرفته شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف نفت از بودجه سال ۱۴۰۰ و تبدیل این تهدیدبه فرصت، ‌گفت: تلاش در راه برقراری نظام عادلانه مالیاتی یک جهاد بزرگ است و کسانی که با این نیت و تلاش صادقانه و با وجدان کاری برای تامین منابع پایدار کشور تلاش می‌کنند، شایسته تقدیر هستند.

قالیباف با بیان اینکه در این موقعیت و شرایط خاص که کشور علاوه بر تحریم، درگیر بیماری کروناست، باید مراقب مودیان خوش حساب بود، افزود: در عین حال باید قدردان زحمات ممیزان مالیاتی هم باشیم. هر چند معدودی از افراد متخلف در هر سازمانی وجود دارند که وجود آنها فعالیت صادقانه دیگران را زیر سوال نمی‌برد و باید محکم و قاطع با آنها برخورد شود.

رییس مجلس با اشاره به اینکه همه ما به ضرورت هوشمند سازی کامل نظام مالیاتی اعتقاد داریم، بیان کرد: باید مانند همه دنیا به سمت حذف ممیز محوری حرکت کنیم. براساس قوانین برنامه در گذشته، این موضوع تکلیف سازمان امور مالیاتی بوده و باید در این زمینه گزارش دقیقی ارائه شود که این تکالیف تاکنون تا چه میزان اجرایی شده و مجلس هم باید به کمک دولت بیاید و بن بست‌ها را برای تحقق این هدف باز کند.

در این جلسه «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز از آمادگی این وزارتخانه برای انجام اصلاحات اساسی در حوزه نظام مالیاتی به ویژه اجرایی کردن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خبر داد.

«امیرعلی پارسا» رییس سازمان امور مالیاتی هم گزارشی از اقدامات این سازمان در جهت تکالیف قانونی و درصد اعلام وصولی سازمان در سال جاری و در مقایسه با سال‌های گذشته ارائه و بر اجرای طرح کامل و جامع نظام مالیاتی تاکید کرد.

همچنین «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از فعالیت‌های این کمیسیون در تعامل با نمایندگان دولت ارائه کرد و گفت: طرح‌های مهم PIT، CGT، VAT و حکمرانی ریال در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و به زودی جهت تصویب نهایی به صحن ارائه می‌شود.

ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده