شمخانی:کشورهای منطقه از ایجاد کانون‌های جدید ناامن ساز و نگران کننده جلوگیری کنند-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

شمخانی:کشورهای منطقه از ایجاد کانون‌های جدید ناامن ساز و نگران کننده جلوگیری کنند

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد: کشورهای منطقه باید با حسن همجواری و اشتراک مساعی از ایجاد کانون‌های جدید ناامن ساز و نگران کننده جلوگیری کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 09
کد خبر: ۶۹۸۳۴

به گزارش راهبرد معاصر «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره مسائل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفت‌وگو کرد.

در این دیدار شمخانی، از برقراری صلح بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان و بازگشت بخش‌های اشغالی به سرزمین اصلی، آذربایجان ابراز خرسندی و برای دولت و ملت آذربایجان در مسیر رشد و توسعه آرزوی موفقیت کرد. 

شمخانی با بیان اینکه روابط تهران - باکو  باید به بالاترین سطح ممکن ارتقاء داده شود، تصریح کرد: اتمام پروژهای مشترک و اجرای توافقات فیمابین و شروع همکاری‌های جدید در حوزه‌های گوناگون نیازمند اهتمام جدی‌تر است. 

وی همچنین، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده و آسیب دیده از جنگ را با توجه به تجارب و توانمندی‌های فنی و مهندسی اعلام کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اقدامات شرارت آمیز مثلث جنگ افروز و تروریستی آمریکایی - صهیونیستی - داعشی،  حضور آنان در هر نقطه‌ای از جهان به ویژه منطقه غرب آسیا را خسارت بار و بحران آفرین و خروج آنان از منطقه را موجب ثبات و آرامش ذکر کرد و افزود: کشورهای منطقه باید با حسن همجواری و اشتراک مساعی از ایجاد کانون‌های جدید ناامن ساز و نگران کننده جلوگیری کنند.

شمخانی با اشاره به برخی فضا سازی‌هایی که از سوی رسانه‌های مشکوک با هدف بدبین کردن شهروندان دو کشور نسبت به یکدیگر صورت می‌پذیرد، خاطر نشان کرد: لازم است این گونه اقدامات غیر سازنده و تفرقه آفرین با جدیت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته و متوقف شود.

در این دیدار جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با تشکر از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران قره باغ از مواضع حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای در حمایت از پایان اشغالگری و بحران قدردانی کرد.

وی، با اشاره به عزم رهبران دو کشور بر توسعه و تحکیم روابط و همکاری‌ها بین تهران و باکو، آمادگی جمهوری آذربایجان را برای ارتقای سطح روابط در حوزه‌های گوناگون اعلام کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، با ابراز همدردی به خاطر شهادت دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شهید دکتر فخری زاده، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم  کرد.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار