نگرانی نظامیان وزارت دفاع آمریکا از آشوب احتمالی ترامپ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نگرانی نظامیان وزارت دفاع آمریکا از آشوب احتمالی ترامپ

برخی نظامیان آمریکایی در خصوص اقدام احتمالی رئیس‌جمهور این کشور برای ایجاد آشوب در جریان انتقال قدرت و مراسم تحلیف و به راه‌انداختن خشونت ابراز نگرانی کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 24
کد خبر: ۷۱۶۵۶

به گزارش راهبرد معاصر برخی نظامیان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره اقدام احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در واپسین روز‌های ریاست‌جمهوری‌اش نگران هستند.

به نوشته پایگاه نشریه «نیوزویک»، گرچه حدود شش تن از نیرو‌های نظامی آمریکا گفته‌اند احتمال اینکه رئیس‌جمهور آمریکا نقشه‌ای برای تغییر نتایج انتخابات داشته باشد صفر است، اما آنها در خصوص اقدام احتمالی وی برای ایجاد آشوب در جریان انتقال قدرت و مراسم تحلیف و به راه‌انداختن خشونت در شهر واشنگتن دی‌.سی ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نیرو‌های نظامی در این باره بحث کرده‌اند که در صورت اعلام حکومت نظامی از سوی ترامپ چه اقدامی را انجام دهند.

از سوی دیگر فرماندهان نظامی این کشور در حال برنامه‌ریزی برای سناریویی هستند که در صورت بروز آشوب در جریان مراسم تحلیف و انتقال قدرت، آماده برقراری و حفظ نظم در شهر واشنگتن دی‌.سی باشند.

یکی از نیروهای نظامی آمریکا که به شرط ناشناخته ماندن با نشریه نیوزویک گفت‌وگو کرده، گفته این برنامه‌ریزی‌ برای این اقدامات از بیم اینکه متوقف شوند، به دور از چشم وفاداران ترامپ و کارکنان کاخ سفید، در پنتاگون انجام گرفته است.

پیش از این، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص توسل ترامپ به اقدام نظامی در رابطه با تغییر نتایج انتخابات وجود داشت.

این در حالی است که ترامپ هفته گذشته با انتشار پیامی در توئیتر از برپایی اعتراضات بزرگ و شدیدی در ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) در واشنگتن دی‌.سی خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام نوشت: «طبق آمار شکست [من] در انتخابات غیر‌ممکن است. اعتراضات بزرگی در [واشنگتن] دی‌.سی در روز ششم ژانویه در راه است. آنجا باشید، (اعتراضات ما) شدید خواهد بود» 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار