کانال وابسته به گروهک تروریستی ری استارت هک شد وزارت کشور: انتخابات شورا‌های شهر و روستا الکترونیکی برگزار خواهد شد سازمان امور عشایر ایران منحل شد؟ شهادت یک عضو سپاه در سمنان + عکس مصطفی پورمحمدی: اسرائیل به دنبال یک ضربه کاری دیگر به ایران است +فیلم فرمانده کل سپاه: نیروی دریایی سپاه قدرت راهبردی و بازدارنده بلامنازع ایران است درخواست استیضاح چهار وزیر در دستور کار مجلس قرار گرفت کارزار اسرائیلی با حساب‌های جعلی فارسی‌زبان برای تبلیغ رضا پهلوی اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری: مسئولان نمی‌توانند در برابر کشف حجاب سکوت کنند و بگویند ما کاری نداریم، بدانند صبر مردم حدی دارد امیر ایرانی: دریای خزر جای مانور دیگران نیست ورود مجلس به ماجرای فوت دانش آموز زنجانی پس از تنبیه بدنی هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران تغییر کرد البرز پنجشنبه‌ها تعطیل شد علت صدای انفجار مهیب در جاسک فرمانده کل سپاه: آمادگی کامل در جزایر، سواحل و دریا داریم؛ اگر حرکتی از دشمن سر بزند جواب محکمی دریافت می‌کند

۳۰درصد از دانش آموزان هیچ ابزار هوشمندی برای آموزش مجازی ندارند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که تهیه تبلت وتجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در اولویت بودجه ۱۴۰۰ قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 26
کد خبر: ۷۱۸۶۸

 حمید رضا حاجی بابایی در دیدار با سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفت، با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفت: اصلی ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی زمانی ایجاد می شود که بتوانیم زیرساخت های آموزش وپرورش انعطاف پذیر را ایجاد کنیم تا همه دانش آموزان صرف نظر از تفاوت های فردی، منطقه ای، فرهنگی از همه ظرفیت های ایجاد شده بهره برداری کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس با اشاره به لزوم استانداردسازی فرآیندهای آموزش وپرورش با توجه به چرخش های تحول آفرین که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در تربیت تمام ساختی زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه معلمان بر اساس استعدادهای هر یک مدنظر می باشد، در این راستا باید فرایندها، منابع انسانی و فضا وتجهیرات متناسب با نیاز همه کودکان و نوجوانان طراحی و تدوین شود.

وی در تبیین این موضوع به اهمیت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه لزوما باید با خدمات توانبخشی تکمیل شود و با این رویکرد عنصر مهم و مکمل در آموزش و پرورش این دانش آموزان خدمات مشاوره ای، توانبخشی است.

حاجی بابایی توجه تجهیز هنرستان ها به منظور توسعه آموزش های مهارتی، لزوم تجهیز کارگاهها و آزمایشگاه های مدارس را نیز در ردیف اولویت هایی برشمرد که در بودجه ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد.

وی به آموزش های مجازی و دیجیتالی نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ابعاد عدالت آموزشی عدالت در آموزش های مجازی و دیجیتالی است، که با شیوع بیماری کرونا در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.
 
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان  بر ضرورت توجه به عدالت دیجتیالی در آموزش و پرورش دانش آموزان که در سند تحول بنیادین نیز مدنظر قرار دارد، گفت: بر اساس گزارش مسئولین آموزش وپرورش ۳۰درصد از دانش آموزان به هیچ گونه تبلت و ابزار هوشمند برای استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند ، از این رو توجه ویژه به تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰ یکی از مهم ترین ضرورت هایی است که باید دولت و مجلس آن را در برنامه خود قرار دهند.

وی به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره ای داشت و گفت:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این زمینه باید ورود نماید و باتمام ظرفیت برای تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند، خط ارتباط دیتایی دانش آموزان برنامه های خود را ارائه کند.

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار