۳۰درصد از دانش آموزان هیچ ابزار هوشمندی برای آموزش مجازی ندارند-راهبرد معاصر
عارف: عزم ایران و روسیه بر توسعه روابط در بالاترین سطح استوار است خطیب نماز جمعه تهران: شورای حکام در خط رژیم آدمکش صهیونیستی حرکت می‌کند پزشکیان: با نگاه بسیجی می‌توان برای کشور عزت‌آفرینی کرد وزیر کشور: پرونده انتصاب استانداران هفته آینده بسته می‌شو‌د پزشکیان: حل مشکل ناترازی‌ها با روند‌های اداری امکان‌پذیر نیست سرلشکر سلامی: مردم ایران مطمئن باشند که انتقام خود را از اسرائیل خواهیم گرفت پزشکیان: مهم‌ترین مولفه توسعه پایدار در کشور افزایش سطح سلامت مردم است اسماعیل شوشتری، وزیر اسبق دادگستری درگذشت واکنش شریعتمداری به انتشار شعری به نام رهبری: غفلت کردیم وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم پزشکیان: برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم؛ قرار نیست بر آنها تحکم کنیم پزشکیان: با هیچ کشوری خصومت نداریم، اما قطعا زیر بار زور هم نخواهیم رفت جزئیات جدید از دانشجوی زن دانشگاه آزاد که برهنه شده بود | گزارش رئیس دانشگاه؛ با پدرش در تماس هستم + فیلم انتقاد شدید پزشکیان از ژست حقوق بشری آمریکا/ شرم بر شما! انتصاب دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس شورای امور اقوام، ادیان و مذاهب

۳۰درصد از دانش آموزان هیچ ابزار هوشمندی برای آموزش مجازی ندارند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که تهیه تبلت وتجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در اولویت بودجه ۱۴۰۰ قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 26
کد خبر: ۷۱۸۶۸

 حمید رضا حاجی بابایی در دیدار با سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفت، با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفت: اصلی ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی زمانی ایجاد می شود که بتوانیم زیرساخت های آموزش وپرورش انعطاف پذیر را ایجاد کنیم تا همه دانش آموزان صرف نظر از تفاوت های فردی، منطقه ای، فرهنگی از همه ظرفیت های ایجاد شده بهره برداری کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس با اشاره به لزوم استانداردسازی فرآیندهای آموزش وپرورش با توجه به چرخش های تحول آفرین که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در تربیت تمام ساختی زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه معلمان بر اساس استعدادهای هر یک مدنظر می باشد، در این راستا باید فرایندها، منابع انسانی و فضا وتجهیرات متناسب با نیاز همه کودکان و نوجوانان طراحی و تدوین شود.

وی در تبیین این موضوع به اهمیت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه لزوما باید با خدمات توانبخشی تکمیل شود و با این رویکرد عنصر مهم و مکمل در آموزش و پرورش این دانش آموزان خدمات مشاوره ای، توانبخشی است.

حاجی بابایی توجه تجهیز هنرستان ها به منظور توسعه آموزش های مهارتی، لزوم تجهیز کارگاهها و آزمایشگاه های مدارس را نیز در ردیف اولویت هایی برشمرد که در بودجه ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد.

وی به آموزش های مجازی و دیجیتالی نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ابعاد عدالت آموزشی عدالت در آموزش های مجازی و دیجیتالی است، که با شیوع بیماری کرونا در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.
 
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان  بر ضرورت توجه به عدالت دیجتیالی در آموزش و پرورش دانش آموزان که در سند تحول بنیادین نیز مدنظر قرار دارد، گفت: بر اساس گزارش مسئولین آموزش وپرورش ۳۰درصد از دانش آموزان به هیچ گونه تبلت و ابزار هوشمند برای استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند ، از این رو توجه ویژه به تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰ یکی از مهم ترین ضرورت هایی است که باید دولت و مجلس آن را در برنامه خود قرار دهند.

وی به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره ای داشت و گفت:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این زمینه باید ورود نماید و باتمام ظرفیت برای تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند، خط ارتباط دیتایی دانش آموزان برنامه های خود را ارائه کند.

ارسال نظر