۳۰درصد از دانش آموزان هیچ ابزار هوشمندی برای آموزش مجازی ندارند-راهبرد معاصر
آیت‌الله نوری همدانی: بعضی از برنامه‌های تلویزیون قطعاً خلاف شرع است / آیا فقط باید به آن دختر بی‌حجاب در خیابان تذکر دهیم یا به صدا و سیما؟ ابوترابی فرد، خطیب جمعه تهران: توقف مصرف مازوت اقدامی درست و قانونی است| سرمایه گذاری خارجی در دستورکار دولتمردان قرار گیرد ۴ تروریست در راسک به هلاکت رسیدند + جزئیات سرلشکر سلامی: با بخشی از توانایی‌مان با دشمن درگیریم، در حالی که آنها با همه استعداد و ظرفیت و توانایی به میدان آمده اند وزیر کشور: روند انسداد مرز‌ها شدت بیشتری گرفته / چند میلیون اتباع خارجی از همه بخش‌های یارانه‌ای استفاده می‌کنند علی لاریجانی: اسرائیل به دنبال آن است که جنگ را به ایران بکشاند؛ ما نباید به دام آنها بیفتیم سخنگوی نیرو‌های مسلح: تهدید‌های زیادی پیش رو داریم وزیر ارتباطات: طرح رفع فیلترینگ در شورای عالی سران قوا بررسی شد پزشکیان: از همان ابتدا یک گروه نمی‌خواستند ما به نتیجه برسیم؛ هنوز هم تلاش‌هایی می‌کنند واکنش پزشکیان به انتخاب ترامپ: در توسعه روابط خود با دیگر کشور‌ها به هیچ عنوان نگاه بسته و محدودی نخواهیم داشت جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه: وعده صادق ۳ پاسخ دندان‌شکن به دشمن خواهد بود رهبر انقلاب: شهید نصرالله به اسلام عزت داد رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی جناب «جعفر بن ابیطالب»: مفاخر تاریخی ما مثل جومونگ خیالی نیستند، امّا مثل جومونگ جنگ و مبارزه کردند واکنش یک نماینده مجلس به پیروزی ترامپ: سگ زرد برادر شغال است | انتخابات آمریکا تاثیری بر کشور ما ندارد تمدید مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت برای دو سال دیگر

۳۰درصد از دانش آموزان هیچ ابزار هوشمندی برای آموزش مجازی ندارند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که تهیه تبلت وتجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در اولویت بودجه ۱۴۰۰ قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 26
کد خبر: ۷۱۸۶۸

 حمید رضا حاجی بابایی در دیدار با سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفت، با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفت: اصلی ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی زمانی ایجاد می شود که بتوانیم زیرساخت های آموزش وپرورش انعطاف پذیر را ایجاد کنیم تا همه دانش آموزان صرف نظر از تفاوت های فردی، منطقه ای، فرهنگی از همه ظرفیت های ایجاد شده بهره برداری کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس با اشاره به لزوم استانداردسازی فرآیندهای آموزش وپرورش با توجه به چرخش های تحول آفرین که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در تربیت تمام ساختی زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه معلمان بر اساس استعدادهای هر یک مدنظر می باشد، در این راستا باید فرایندها، منابع انسانی و فضا وتجهیرات متناسب با نیاز همه کودکان و نوجوانان طراحی و تدوین شود.

وی در تبیین این موضوع به اهمیت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه لزوما باید با خدمات توانبخشی تکمیل شود و با این رویکرد عنصر مهم و مکمل در آموزش و پرورش این دانش آموزان خدمات مشاوره ای، توانبخشی است.

حاجی بابایی توجه تجهیز هنرستان ها به منظور توسعه آموزش های مهارتی، لزوم تجهیز کارگاهها و آزمایشگاه های مدارس را نیز در ردیف اولویت هایی برشمرد که در بودجه ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد.

وی به آموزش های مجازی و دیجیتالی نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ابعاد عدالت آموزشی عدالت در آموزش های مجازی و دیجیتالی است، که با شیوع بیماری کرونا در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.
 
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان  بر ضرورت توجه به عدالت دیجتیالی در آموزش و پرورش دانش آموزان که در سند تحول بنیادین نیز مدنظر قرار دارد، گفت: بر اساس گزارش مسئولین آموزش وپرورش ۳۰درصد از دانش آموزان به هیچ گونه تبلت و ابزار هوشمند برای استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند ، از این رو توجه ویژه به تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰ یکی از مهم ترین ضرورت هایی است که باید دولت و مجلس آن را در برنامه خود قرار دهند.

وی به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره ای داشت و گفت:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این زمینه باید ورود نماید و باتمام ظرفیت برای تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند، خط ارتباط دیتایی دانش آموزان برنامه های خود را ارائه کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار