تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده صحت دارد؟ / ممنوعیت های جدید برای آلودگی هوا در تهران-راهبرد معاصر

تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده صحت دارد؟ / ممنوعیت های جدید برای آلودگی هوا در تهران

با توجه به آلودگی هوای تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استاندار تهران پیشنهاد تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده را عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 30
کد خبر: ۷۲۳۶۳

به گزارش راهبرد معاصر آلودگی هوای تهران در شرق تهران از مرز ۲۰۰ واحد عبور کرد و کمیته اضطرار آلودگی هوا جلسه ای برگزار کردند که در آن انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پیشنهاد تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده را عنوان کرد.

تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده صحت دارد؟

جزئیات تعطیلی دو روزه تهران 

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: با توجه به غلظت آلاینده ها در صورت تصویب هیات دولت احتمال تعطیلی یک تا دو روز در هفته آینده وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در همین رابطه موارد را به معاون اول رئیس جمهور اطلاع رسانی کرده‌ایم و در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

 

با اشاره به میزان بالای مصرف گاز در استان تهران اظهار داشت: میزان مصرف گاز خانگی در استان تهران با مصرف ۱۲۲ میلیون مترمکعب در ۲۰ سال اخیر شکسته شد.

 

وی با درخواست از شهروندان گفت: اگر به میزان یک درجه از مصرف وسایل گرمایشی کم شود صرفه جویی خوبی است و کمک می کند تا نیازمندی های صنایع برای گاز که سبب قطع گاز آن ها شده، جبران شود.

تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده صحت دارد؟

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: صداو سیما در ترویج و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کند، چرا که همکاری و همراهی مردم در کاهش مصرف سوخت و سایر اقدامات سبب می شود تا آلایندگی هوا به حدی نرسد که سلامت آحاد جامعه را به خطر بیندازد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وخیم تر شدن آلودگی هوا افزود: اگر آلودگی به حدی رسید که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بیفتد پیشنهاداتی در زمینه تعطیلی را به معاون اول رئیس جمهور و هیئت دولت ارائه می دهیم.

 

غلظت آلاینده های هوا ساعت ۲۱ شب گذشته با شاخص ۱۷۰ در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت اظهار داشت: طبق پیش بینی هواشناسی تا هفته آینده پایداری هوا را داریم از اینرو دومین جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: طبق مصوبه ۶ دی ماه ستاد ملی کرونا مبنی بر تفویض اختیار به استانداران جهت کنترل آلودگی هوا به ویژه برای استان های تهران و البرز، دستگاه هایی مسئول در این جلسه طبق تقسیم کار صورت گرفته مکلف شدند تا اقدامات را پیگیری کنند.

 

استاندار تهران تاکید کرد: مقرر شد کلیه فعالیت های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا متصاد می کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود؛ همچنین در جلسه گذشته تردد کامیون ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است.

تعطیلی دو روزه تهران در هفته آینده صحت دارد؟

محسنی بندپی سپس با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی موتورسیکلت ها در آلودگی هوا گفت: ۳ میلیون موتور سیکلت در تهران داریم که زیر ۵۰ مورد معاینه فنی دارند و تکلیف شده تا راهور نسبت به توقف موتور سیکلت های فاقد معاینه فنی اقدام کند، ضمن اینکه همه دستگاه های دولتی، بنگاه های اقتصادی، صنوف و شرکت هایی که از موتور و پپک موتوری استفاده می کنند ملزم شدند که از موتور سیکلت های فاقد معاینه فنی استفاده نکنند.

 

آلودگی هوای تهران و ممنوعیت‌های جدید

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با اشاره به اینکه غلظت آلاینده‌های هوا ساعت ۲۱ شب گذشته با شاخص ۱۷۰ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت اظهارکرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی تا هفته آینده پایداری هوا را داریم از اینرو دومین جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

 

 

 

استاندار تهران تاکید کرد: مقرر شد کلیه فعالیت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا متصاد می‌کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود؛ همچنین در جلسه گذشته تردد کامیون‌ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است؛ همچنین مقرر شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در پایانه هایی اتوبوس‌ها پارک هستند و هنگام شروع فعالیت برابر استاندارد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید درجا کار کنند این میزان را به نصف کاهش دهند.

 

محسنی بندپی سپس با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا گفت: ۳ میلیون موتور سیکلت در تهران داریم که زیر ۵۰ مورد معاینه فنی دارند و تکلیف شده تا راهور نسبت به توقف موتور سیکلت‌های فاقد معاینه فنی اقدام کند، ضمن اینکه همه دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌های اقتصادی، صنوف و شرکت هایی که از موتور و پپک موتوری استفاده می‌کنند ملزم شدند که از موتور سیکلت‌های فاقد معاینه فنی استفاده نکنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده