پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

محیط زیست استان تهران:مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست، گفت: با شیوع کرونا تردد خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 05
کد خبر: ۷۳۰۶۵

به گزارش راهبرد معاصر درباره علت آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: مسئله آلودگی هوای تهران فقط مازوت نیست و منابع متعددی در آلودگی هوا وجود دارد.

وی در ادامه گفت: باید پذیرفت تهران خیلی بیشتر از ظرفیت زیستی بارگذاری جمعیت دارد؛ یعنی تهران کمتر از یک درصد وسعت کشور را دارا بوده، اما ۱۴ درصد جمعیت کشور در استان تهران است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه سیاهه انتشار و مشخص شدن سهم هر بخش در آلودگی هوا، بیان کرد: ۴۰ درصد آلودگی مربوط به منابع ساکن و ۶۰ درصد آن مربوط به منابع متحرک بوده که در این ۶۰ درصد نقش اصلی با خودروهای دیزل است.

رستگاری کانون آلودگی‌ها در تهران را متعدد دانست و اظهار کرد: در تهران ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت فعال وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا و کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ترددها به علت استفاده از خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی درباره علت وقوع آلودگی هوا، عنوان کرد: زمان وقوع وارونگی دما و یا پایداری هوا امکان تهویه طبیعی از سطح شهر وجود ندارد؛ هم اکنون شاخص‌های آلودگی پایین آمده به طوری که منابع آلودگی تغییر کرده و تنها با ایجاد ناپایداری جوی، کیفیت هوا خوب شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و توقف تولید خودروها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال‌های گذشته برای کنترل آلودگی هوا، اضافه کرد: اقدامات مثبت دیگری در این رابطه مثل نوسازی کامیون‌های کل کشور برنامه‌ریزی شده بود که به علت تحریم‌ها از این گونه اقدامات جلوگیری شد.

رستگاری در همین رابطه خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک در کشور به همراه آئین‌نامه‌های اجرایی وجود دارد که تمام تلاش ما اجرای این قانون در تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده