محیط زیست استان تهران:مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

محیط زیست استان تهران:مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست، گفت: با شیوع کرونا تردد خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 05
کد خبر: ۷۳۰۶۵

به گزارش راهبرد معاصر درباره علت آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: مسئله آلودگی هوای تهران فقط مازوت نیست و منابع متعددی در آلودگی هوا وجود دارد.

وی در ادامه گفت: باید پذیرفت تهران خیلی بیشتر از ظرفیت زیستی بارگذاری جمعیت دارد؛ یعنی تهران کمتر از یک درصد وسعت کشور را دارا بوده، اما ۱۴ درصد جمعیت کشور در استان تهران است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه سیاهه انتشار و مشخص شدن سهم هر بخش در آلودگی هوا، بیان کرد: ۴۰ درصد آلودگی مربوط به منابع ساکن و ۶۰ درصد آن مربوط به منابع متحرک بوده که در این ۶۰ درصد نقش اصلی با خودروهای دیزل است.

رستگاری کانون آلودگی‌ها در تهران را متعدد دانست و اظهار کرد: در تهران ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت فعال وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا و کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ترددها به علت استفاده از خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی درباره علت وقوع آلودگی هوا، عنوان کرد: زمان وقوع وارونگی دما و یا پایداری هوا امکان تهویه طبیعی از سطح شهر وجود ندارد؛ هم اکنون شاخص‌های آلودگی پایین آمده به طوری که منابع آلودگی تغییر کرده و تنها با ایجاد ناپایداری جوی، کیفیت هوا خوب شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و توقف تولید خودروها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال‌های گذشته برای کنترل آلودگی هوا، اضافه کرد: اقدامات مثبت دیگری در این رابطه مثل نوسازی کامیون‌های کل کشور برنامه‌ریزی شده بود که به علت تحریم‌ها از این گونه اقدامات جلوگیری شد.

رستگاری در همین رابطه خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک در کشور به همراه آئین‌نامه‌های اجرایی وجود دارد که تمام تلاش ما اجرای این قانون در تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

فارس

ارسال نظر