به گزارش راهبرد معاصر حمید موسوی در مورد اتصال خط سه به خط یک مترو با محوریت پوشش محلات این مناطق، گفت: یکی از مهمترین مشکلات منطقه یک، ترافیک مدام در معابر این منطقه است به گونهای که بر اساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور در معابر منطقه روزانه ۱۶ تا ۱۷ ساعت پیک ترافیک داریم و این پیک در روزهای تعطیل به دلیل استقبال مردم از زیارتگاهها، مراکز خرید، فضاهای طبیعی و کوهستانی مستقر در منطقه افزایش پیدا میکند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات ساکنان منطقه یک، توسعه حمل ونقل عمومی از جمله مترو است، افزود: اتصال خط سه مترو در میدان نوبنیاد به ایستگاه تجریش در خط یک، از سال گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار قرار گرفت و با موافقت شهردار تهران از گروه مشاوران خواستیم گزینههای مختلف توسعه مترو در این منطقه را بررسی کنند.
موسوی ادامه داد: مشاوران، گزینههای مختلفی را بررسی و در نهایت گزینه قابل اجرا را برای اتصال خط سه به یک مترو انتخاب کردند که گزینه نهایی با عبور از خیابان پاسداران به طول بیش از ۸ کیلومتر انتخاب شد.
وی با بیان اینکه مسیر توسعه از میدان نوبنیاد ابتدای خیابان پاسداران شروع میشود، در خیابان شهید باهنر ادامه پیدا میکند و از میدان تجریش عبور و در خاتمه به خیابان زعفرانیه میرسد، افزود: کل ایستگاههای واقع در محدوده منطقه یک، ۷ ایستگاه شامل سه ایستگاه در پاسداران، دو ایستگاه در نیاوران، یک ایستگاه در میدان تجریش و یک ایستگاه در زعفرانیه (شهید فلاحی) قرار دارد و بعد از آن در صورت نیاز و مطالبه شهروندان، بعد از زعفرانیه به خط ۱۰ در بزرگراه شهید چمران اتصال پیدا میکند.
موسوی با اشاره به انعقاد قرارداد فیمابین شهرداری منطقه یک و شرکت مترو تهران، گفت: همچنین املاک مورد نیاز مترو برای تسریع در ساخت خط اتصالی و تجهیز کارگاه در اختیار این شرکت قرار داده شده است و با انعقاد قرارداد فیمابین شرکت مپنا و مترو نیز به نظر میرسد هر چه سریعتر کلنگ پروژه اتصال خط سه به یک مترو به زمین زده میشود.
همشهری