با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

واکنش وزیر راه به لغو محدودیت ۶۰ درصدی پروازها

وزیر راه ضمن مخالفت با لغو محدودیت استفاده ۶۰ درصدی صندلی پروازی در شرایط کرونا، گفت: نه ایران ایر و نه هیچکدام دیگر از ایرلاین های داخلی زیان ده نیستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 18
کد خبر: ۷۴۴۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد اسلامی ضمن مخالفت با درخواست شرکت های هواپیمایی برای لغو محدودیت استفاده 60 درصدی از صندلی پروازی به دلیل پروتکلهای بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت 60 درصدی را مصوب و ابلاغ کرده و همچنان لازم الاجراست.

 

وی افزود: محدودیت 60 درصدی را شرکت‌های هواپیمایی باید فعلا تحمل کنند، الان در شرایطی سخت کرونایی قرار داریم و باید مملکت را از این وضعیت عبور کند.

 

وی با تاکید بر این که الان وقت چنین درخواست‌ها و ملاحظات مربوط به آن نیست، تصریح کرد: باید به گونه‌ای دیگر برای ایرلاین‌های داخلی تسهیلات ایجاد کنیم که جبران شود.

 

وی یادآور شد: تاکنون 2500 میلیارد تومان با سود 12 درصدی برای ایرلاین‌ها تسهیلات تخصیص یافت که تمام شرکت‌های هواپیمایی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

 

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های هواپیمایی زیان‌ده هستند،‌گفت: اگر ایرلاین‌ها زیان‌ده بودند تا الان صورت‌های مالی حسابرسی شده را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌کردند تا پس از بررسی توسط یک کمیته کارشناسی اگر دیدیم اینها واقعا زیان‌ده هستند برای آنها چاره‌ای بیاندیشیم. این در حالی است که هیچکدام از ایرلاین‌ها –صورت‌های مالی حسابرسی شده – را نیاوردند و استقبال هم نکردند.

 

اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران زیان‌ده است، افزود: خیر هیچ ایرلاینی زیان‌ده نیست. ما مهرماه از شرکت‌ها خواستیم که صورت‌های مالی خود را برای بررسی به وزارت راه ارائه دهند که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند.

 

وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرد: البته نیازی به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده نیست،‌ اما وقتی نها ادعا می‌کنند زیان‌ده هستند باید شواهد و مدارکی را برای این ادعا ارائه کنند که قابل رسیدگی باشد.

 

 انجمن شرکت‌های هواپیمایی 10 دیماه امسال طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری با این ادعا که صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور دچار آسیب شدید ناشی از محدودیت 60 درصدی استفاده از صندلی پروازی و شیوع کرونا شده‌اند، خواستار لغو این محدودیت شده بودند. ایرلاین‌ها همچنین مدعی زیان‌ده بودن هستند، در این زمینه وزارت راه و شهرسازی مهرماه امسال خواستار شفاف‌سازی صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی داخلی شده بود که به گفته وزیر راه و شهرسازی ایرلاین‌ها تاکنون از این پیشنهاد استقبال نکرده‌اند.

 

از سوی دیگر چند وقتی است که صورت‌های مالی سال 97 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال انتشار است. صورت‌های مالی که نشان می‌دهد ایران‌ایر سال مورد اشاره با ضرر و زیان به پایان رسانده است. اما صورت‌های مالی این ایرلاین و سایر شرکت‌ها در سال 98 و نیمه نخست امسال هنوز نه به وزارت راه ارائه شده و نه در رسانه‌ای منتشر شده است./ تسنیم

 

ارسال نظر
آخرین اخبار