متحدان دموکراتیک امریکا در عراق-راهبرد معاصر

متحدان دموکراتیک امریکا در عراق

جدایی طلبان اقلیم کردستان پس از برگزاری رفراندوم، با برخورد قاطع دولت مرکزی عراق تحت حمایت حشدالشعبی مواجه شده است و در حل معضلات معیشتی مردم خود ناتوان است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 2017 December 23
کد خبر: ۷۵
به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از روزنامه الصباح، در ناآرامی های اقلیم کردستان عراق که در اعتراض به فساد و اوضاع معیشتی بوجود امده، نیروهای امنیتی دولت اقلیم، 700 تن را بازداشت کرده اند و تلاش دارند که به روند سرکوب ها ادامه دهند.

تظاهرات ضد دولت اقلیم، نزدیک به یک هفته است که ادامه یافته است. نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان در واکنش به این اعتراضات ضمن حفظ وجهه دموکراتیک خود با گفتن این سخن که "برگزاری تظاهرات حق مردم است"، همزمان اعلام کرده که این تظاهرات نوعی "توطئه" است. اقدامات حکومت اربیل تا به امروز نشان از این دارد که به دنبال آن است با "سرکوب" به این ماجرا فیصله دهد.

بنا به گزارش الغدبرس، نیروهای آسایش و پیشمرگه از دو استان نینوی و کرکوک به سوی سلیمانیه و اربیل آمده اند و تاکنون 700 تن از معترضان را بازداشت کرده اند. در میان معترضان حتی برادر نائب رئیس حزب گوران (حزب کردی که به تازگی همپیمانی خود با حزب دموکراتیک بارزانی را پایان داده)، شاسوار عبدالواحد هم به چشم می خورند. به عبارت دیگر دولت اقلیم کردستان که در دید مسئولین امریکایی نمونه ای مطلوب و "دموکراتیک" در منطقه غرب آسیاست، اکنون دست به سرکوبی گسترده ضد معترضان به فساد و شیوه مدیریتی خود زده است. گفتنی است بنا به گفته سروة عبدالواحد، نائب رئیس حزب گوران، هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت برادر او که رئیس حرکت "الجیل الجدید" بوده هم، وجود ندارد و مسئولین امنیتی اقلیم از هر گونه پاسخگویی در این رابطه، سر باز می زنند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده