قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز جمعه 10 بهمن 99 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز جمعه 10 بهمن 99 + جدول

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز جمعه 10 بهمن 99 در حال نوسان است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 29
کد خبر: ۷۵۷۱۵

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا در بازار امروز جمعه 10 بهمن 99  در هر گرم به یک میلیون و 65 هزار و 400 تومان رسید. همچنین قیمت سکه در بازار امروز جمعه 10 بهمن 99 به 10 میلیون و 620 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته با افزایش 30 هزار تومانی همراه بود.

قیمت نیم سکه نیز به 5 میلیون 950 هزار تومان و قیمت ربع سکه به 3 میلیون و 990 هزار تومان رسید. علاوه بر این قیمت سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان اعلام شد

قیمت هر انس طلا جهانی نیز با 24 دلار افزایش به هزار و 835 دلار رسید.

همچنین قیمت دلارآمریکا در صرافی ملی 23 هزار و 210  تومان و هر یورو نیز 28 هزار و 100 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا

احتمال نوسان قیمت طلا

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران: چنانچه هفته آینده بازار ارز نوسان داشته باشد، ممکن است طلا هم اندکی گران شود اما امیدواریم بانک مرکزی برنامه کنترلی در بازار ارز داشته باشد تا بازار طلا قدری رونق پیدا کند.

 

 

روز زن، طلا ارزان می‌شود؟

طلا در بازار ایران در حالی روند افزایشی گرفته است که قیمت انس جهانی در بازارهای بین‌المللی روند کاهشی دارد.

 

به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران، چنانچه هفته آینده بازار ارز نوسان داشته باشد، ممکن است طلا هم اندکی گران شود اما امیدواریم بانک مرکزی برنامه کنترلی در بازار ارز داشته باشد تا بازار طلا قدری رونق پیدا کند.

قیمت سکه

ابراهیم محمدولی معتقد است: با آن که انس جهانی طلا روند کاهشی دارد اما علت نوسان قیمت طلا به افزایش قیمت دلار و افزایش میزان تقاضا برای خرید طلا به مناسبت روز مادر و روزهای پایان سال باز می‌گردد.

 

وضعیت بازار طلای جهانی چه می‌شود؟

وضعیت بازار طلای جهانی چه می‌شود؟ هر چند که قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار کاهش پیدا کرد. ایسنا هم در گزارشی به نقل از جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، نوشته است: «به نظر می رسد طلا در یک الگوی ثابت قرار گرفته زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند.»

 

هفته گذشته نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر با گفتن این جملات توضیح داد: «حداکثر نوسان قیمت در بازار طلا حدود ۱۰ درصد خواهد بود.»

قیمت دلار

کاهش قیمت دلار در صرافی ملی، سقوط قیمت دلار در راه است؟

با وجود ماندن قیمت دلار در بالای سطح 23,600 تومان در بازار آزاد صرافی ملی حاضر به پذیرش این نرخ نشده و قیمت خود را بار دیگر کاهش داد. آیا این کاهش قیمت دلار به معنای سقوط قیمت دلار در آینده می باشد؟

 

تا زمانیکه نرخ حواله درهم بالای 6500 تومان باشد، رشد دلار تضمین می گردد و نوسان گیران به درهم‌ زیر 6000 تومان نیاز دارند تا در آن سطح دلار خریداری کنند. با اینحال می گویند درهم به کف سال رسیده و من بعد روند افزایشی خواهد داشت.

 

دلار در ماه‌های آینده بیشتر تحت‌ تاثیر اتفاقات سیاسی قرار دارد، مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا و تعیین یا عدم تعیین تکلیف FATF بدقت توسط معامله‌گران دنبال می شود.

 

با برداشته شدن تحریم ها و آزاد شدن منابع ارزی، قیمت دلار توان نزول تا زیر کانال 20 هزار تومان را نیز خواهد داشت و در مقابل، ادامه تحریم ها می تواند دلار را افزایشی کند.

 

در این شرایط برزخی، سفته بازان نظاره گر و نوسان گیران حضور پر رنگ در بازار دارند و پیش بینی دقیقی برای رند دلار در بلند مدت وجود نخواهد داشت.

قیمت ارز

امروز بازارساز در مرحله اول نرخ خود را تغییر نداد و دلار نیمایی را کاهش داد ولی در همان کانال 23 هزار تومان نگه داشت. در صورت ورود حواله درهم به کانال احتمالی 6600 تومان کمک بزرگی به دلار - سکه و طلای تهران در پنجشنبه ای نیمه تعطیل خواهد شد و دلار دبی را تا کانال ۲۴۳۰۰ پیش خواهد برد.

 

اما بازار ساز در مرحله دوم تغییر نرخ قیمت دلار را کاهش داده و هم اکنون هر دلار آمریکا در صرافی ملی 23210 تومان و هر یورو نیز 28100 تومان می باشد.

جمعه 10 بهمن 99

رئیس اتحادیه طلا همچنین درباره کاهش اجرت طلا به تجارت‌نیوز گفت: اتحادیه برنامه‌ای مبنی بر کاهش اجرت طلا را در دستور کار خود قرار داده است. به هر حال این موضوع کار آسانی نیست. قرار است تا پایان سال نشستی با تولیدکنندگان طلا برگزار شود تا نظر آنها در این طرح در نظر گرفته شود. امیدواریم تا سال آینده بتوانیم این برنامه را تدوین کنیم.

 

کلمات کلیدی: طلا سکه ارز
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار