ایستگاه سنجش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوا در جنوب تهران افتتاح شد-راهبرد معاصر

ایستگاه سنجش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوا در جنوب تهران افتتاح شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از افتتاح ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی و هواشناسی جنوب تهران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور پایش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوای محیط خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 02
کد خبر: ۷۶۱۸۸

به گزارش راهبرد معاصر حامد آرمان فر در حاشیه آیین افتتاح ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی و هواشناسی جنوب تهران اظهار داشت: ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی جنوب تهران (منطقه باقرشهر) در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت تهران در شهرداری باقرشهر افتتاح شد.

وی افزود:  اندازه گیری پارامترهایCO، SO2 ، NO2،O3 ،BTEX ، PM2.5  و PM10 در کنار سنجش سرعت و جهت باد، فشار و دمایگی هوا و همچنین رطوبت نسبی را می‌توان از مهمترین اهداف این پروژه برشمرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران  در ادامه با تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی در شرکت پالایش نفت تهران گفت: پروژه طراحی، نصب و اجرای ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی جنوب تهران با اعتباری بالغ بر 432 هزار یورو و همچنین 150 میلیارد ریال اجرایی شده است.

آرمان فر تأکید کرد: تجهیزات استفاده شده در این ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی و هواشناسی جنوب تهران از جدیدترین و دقیقترین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار بوده که دارای گواهینامه‌های کیفیت و تائیدیه عملکرد معتبر است و در پایش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوای محیط از روش‌های روز دنیا استفاده می‌کند.

وی با اشاره به جایگزینی سوخت گاز طبیعیی و قطع کامل سوخت مایع در بویلرها و کوره‌های شرکت خاطرنشان کرد: تداوم تولید محصولات سبز مانند گازوئیل یورو 4 به میزان 13 میلیون لیتر در روز، نفت سفید کم گوگرد به میزان 5 میلیون لیتر در روز، بنزین پاک به میزان 7 میلیون لیتر در روز و گوگرد گرانوله که باعث جلوگیری از انتشار سالانه 45 هزار تن گوگرد به هوا شده جزو برنامه‌های آینده این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح خلاقانه جایگزینی مولد برق با بخار آب به مولد برق با گاز طبیعی که باعث افزایش 9 درصدی راندمان واحد توربین‌های گازی و ممانعت از انتشار آلایندگی به میزان 22 هزار تن در سال شده است از دیگر دستاوردهای محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران در سال‌های اخیر است.

 

تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار