آخرین اخبار از بازگشت آمریکا به برجام/ احتمال میانجیگری فرانسه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

آخرین اخبار از بازگشت آمریکا به برجام/ احتمال میانجیگری فرانسه

‌جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت آمریکا با بریتانیا، فرانسه و آلمان در حال مذاکره است تا پیش از هرگونه تصمیمی در مورد پرونده هسته‌ای ایران با این سه‌کشور اروپایی به موضعی واحد رسیده باشد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 05
کد خبر: ۷۶۴۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  ‌جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت آمریکا با بریتانیا، فرانسه و آلمان در حال مذاکره است تا پیش از هرگونه تصمیمی در مورد پرونده هسته‌ای ایران با این سه‌کشور اروپایی به موضعی واحد رسیده باشد.


سالیوان در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت: آمریکا در مورد مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی با اتحادیه اروپا، به ویژه با این سه کشور اروپایی، «در سطوح مختلف دولتی» به صورت «فعالانه» در حال رایزنی است.
او گفت: «نمی‌خواهم پیش از به نتیجه رسیدن اعلام نظر کنم.»

امانوئل مکرون گفت که آماده است تا «میانجی‌ صادقی» برای از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و ایران باشد.


رئیس جمهوری فرانسه همچنین خواستار حضور اسرائیل و عربستان در مذاکرات جدید با ایران شد.


امانوئل مکرون که در اندیشکده شورای آتلانتیک سخن می‌گفت تاکید کرد: جهت حمایت از هر ابتکار عملی از جانب آمریکا برای از سرگیری مجدد گفت‌وگوها هر چه در توان داشته باشم را به کار خواهم گرفت.


خبرگزاری فرانسه می‌گوید، مشخص نیست در واشینگتن از پیشنهاد امانوئل مکرون برای میانجیگری استقبال شود.

خبرگزاری رویترز از قول منابع آگاه خبر داده که شرکای اروپایی برجام همراه با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران به زودی تشکیل جلسه می‌دهند.


این منابع که نخواسته‌اند نامی از آنها برده شود، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که «مقامات عالی‌رتبه» آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهند کرد.


قرار است وزرای خارجه چهار کشور به صورت آنلاین درباره این موضوع به مذاکره بپردازند.


دو منبع گفته‌اند که این دیدار احتمالا تا روز جمعه اتفاق خواهد افتاد و دو منبع دیگر نیز گفته‌اند شاید هفته آینده این مذاکرات انجام شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار