آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹/ فوت ۶۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹/ فوت ۶۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته

آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن اعلام شد که بر اساس آن ۶۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 10
کد خبر: ۷۷۰۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹ توسط دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد. باید با توجه به فصل زمستان و امکان اوج گیری مجدد بیماری کرونا در کشور باید تمهیدات بیشتری برای جلوگیری از ورود به پیک جدید کرونا بیاندیشیم. طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 الی 4 صبح در شهرهای با وضعیت زرد نیز اجرایی می شود. با توجه به اینکه چند مورد کرونای انگلیسی در کشور پیدا شده باید پروتکل ها بیش از پیش رعایت شوند تا از بروز و اوج گیری کرونای انگلیسی مصون بمانیم. نرخ روند ابتلا به کرونا همچنان بالاست به طوری که در 24 ساعت گذشته 61 بیمار جان خود را از دست دادند. 

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به نقش سفرها و ترددهای بین شهری در افزایش شیوع کرونا در کشور از مردم خواست تا در تعطیلات آخر هفته به سفر نروند.

 

۶۱ فوتی و ۷۵۸۵ ابتلای جدید کرونا در شبانه‌روز گذشته

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۱۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۳۷۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۹ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۹۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی بیان کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

وضعیت کرونایی شهرهای ایران در 22 بهمن 99

لاری ادامه داد: شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

تقاضای وزارت بهداشت از مردم در تعطیلات آخر هفته

دکتر سیما سادات لاری گفت: ترددهای بین شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذار ترین عوامل شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور است و با افزایش تردد در جاده‌های کشور ما همواره با افزایش مراجعه به بخش‌های سرپایی و روند رو به رشد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری مواجه می‌شویم.

 

وی افزود: از هموطنانمان درخواست داریم تا به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از هرگونه اقدام به سفر در تعطیلات فعلی خودداری کنند. فراموش نکنید شکست این بیماری سهمگین تنها با همکاری شما مردم عزیز در عمل به توصیه‌های بهداشتی میسر می‌شود.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روزانه به هزار نفر بر اساس اولویت واکسن کرونا تزریق می‌شود و به مرور این رقم افزایش پیدا می‌کند.

 

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت درباره میزان رعایت پروتکل‌ها و ورود احتمالی به موج چهارم کرونا بیان کرد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته و اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، ممکن است با افزایش موارد شناسایی شده بیماران سرپایی و همچنین موارد بستری مواجه شویم که در این صورت تعداد فوتی‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه همه چیز بستگی به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها با شیب ملایم صعودی بیماران مواجه هستیم.

 

لاری افزود: توقف این روند با همکاری جامعه با نظام سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک امکان‌پذیر است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز طرح سراسری واکسیناسیون علیه کرونا در کشور بیان کرد: روند واکسیناسیون کرونا با ورود اولین محموله‌های واکسن و به دنبال آن ورود محموله‌های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

او افزود: اولویت‌های پرخطر برای دریافت واکسن بنابر سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب در ستاد ملی مقابله با کرونا، مشخص شده و بر همین اساس اقدام خواهد شد. انجام واکسیناسیون می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را به مرور کنترل کند.

 

او تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ به سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و این واکس در دو نوبت و به فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: روزانه به هزار نفر بر اساس اولویت واکسن کرونا تزریق می‌شود و به مرور این رقم افزایش پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات اصلی‌ترین و اساسی‌ترین روش برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در همه جهان محسوب می‌شود و هر نوع مراسم که در آن فاصله‌گذاری رعایت نشده و از ماسک استفاده نشود، می‌تواند در صورت حضور یک فرد مبتلای بدون علامت، منجر به ابتلای سایر افراد شود.

 

لاری با اشاره به نظارت بر جشنواره فیلم فجر افزود: در مورد جشنواره فیلم فجر نیز تعهداتی به وزارت بهداشت داده شده بود تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری رعایت شود و نظارت‌ها در این زمینه انجام شد و حتی هشدارهایی داده شده که اگر موارد بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت رعایت نشود، از ادامه مراسم در هر مرحله‌ای که باشد جلوگیری می‌شود.

 

وی گفت: به هر حال نظارت‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌ها از طرف حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای وجود دارد و هشدارها بارها از طرف معاونت بهداشت وزارت بهداشت داده شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده