زمان اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ از زبان آقای وزیر-راهبرد معاصر
اعلام زمان ورود سامانه جدید بارشی به ایران | این استان‌ها منتظر آغاز بارش‌های زمستانی باشند فراهم شدن امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه آموزش و پرورش شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند

زمان اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ از زبان آقای وزیر

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه همه راه‌های غیراصولی جذب معلم مسدود شد و فقط آزمون تعیین کننده خواهد بود، گفت: بیش از ۵۰درصد معلمان جذب شده در ده سال اخیر که راه‌های غیراصولی وارد سیستم شدند، کیفیت لازم را ندارند. در ادامه زمان اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ از زبان حاجی میرزایی را بخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 08
کد خبر: ۸۰۰۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  محسن حاجی‌میرزایی در دیدار با معلمان منتخب استان آذربایجان شرقی که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه معلمان جزو برجسته‌ترین اقشار جامعه هستند و به عنوان گروه مرجع، مورد اعتماد و احترام جامعه هستند، اظهار داشت: همه مشاغل برای زندگی بهتر تلاش می‌کنند، ولی معلم وظیفه تربیت همین انسان‌ها را بر عهده دارد که شرافتی بالاتر از این نیست.

 

وی با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها متکی بر انسان‌ها و پیشرفت انسان متکی بر معلمین است، افزود: کیفیت نیروی انسانی نتیجه تلاش معلمین است که می‌توانند آینده را با این تلاش شکل دهند.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه موفق، نقش آفرینی معلمان باید تقویت شود، گفت: مسئولیت معلم بسیار سنگین است و خطای سهوی یا عمدی معلم در زندگی دنیوی و اخروی افراد موثر است.

 

وی مجموعه ماموریت‌های معلمین را دارای مخاطره و چالش جدی دانست و ابراز داشت: فرآیندهای گذشته فاقد کارایی است و نیازمند راه‌های جدید و ابتکارات جدید هستیم. سامانه شاد یکی از راه‌های نوین برای آموزش نوین بود که سربلند شدیم.

 

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه امروز عرصه‌ای فراهم شده که معلم و ابتکاراتش دیده شود و در معرض داوری عمومی قرار گیرد، گفت: امروز کلاس 20 یا 30 نفری مخاطب میلیونی دارد و این نقطه اعتلا و یک سکوی پرش بزرگ برای جامعه معلمین ایران است، ضمن اینکه زمینه‌های آموزش حین خدمت معلم هم به شدت افزایش یافته است و این برای کشف استعدادها و تقویت توانمندی‌ها بسیار مفید است.

 

وی با اشاره به اینکه یک جامعه پویا و توانمند جامعه‌ای است که به سرعت موقعیت خود را یافته و نقش آفرینی می‌کند، خاطر نشان کرد: معلمان در این آزمون سربلند شدند و باید بیشتر برای بهبود بیش از این تلاش کنیم. وقایع دوره کرونا در تاریخ جهانی ثبت خواهد شد بنابراین باید با خلق رویدادهای خلاقانه، تصویر زیبایی از جامعه فرهنگیان به ثبت برسد.

 

وزیر آموزش‌وپرورش، در ادامه، نظام تعلیم و تربیت را دارای چالش‌هایی دانست و گفت: نباید این مخاطرات در طول مسیر برای رسیدن به مقصد، منجر به توقف شود. مهم‌ترین مسئله آموزش و پرورش، مسئله نیروی انسانی است و عنصر بی بدیلی است که آرامش ، امنیت و معیشت و آموزشش برای ما مهم بوده و گام‌های بلندی برای بهبود وضعیت برداشتیم.

 

وی با بیان اینکه در ده سال گذشته 50 درصد معلمان ورودی آموزش و پرورش از مسیرهای مختلف بوده که بدون انتخاب درست، رشته تحصیلی نامرتبط و جنسیت با محل تدریس تناسب نداشته، تصریح کرد: این اتفاق، یک ضربه کاری به نهاد معلم است، لذا از شورای انقلاب فرهنگی مصوبه گرفتیم که ورودی به آموزش‌وپرورش فقط از مسیر قبولی در آزمون سراسری و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است، همه راه ها مسدود شد تا معلم با کیفیت وارد مدارس شوند.

 

حاجی‌میرزایی، ادامه داد: در یک دوره 25700 نفر، در یک دوره 28000 نفر و در یک دوره 30000 نفر ساماندهی شدند، نیروها را تعیین تکلیف کردیم تا وضعیتشان روشن شود. هر کسی تا قبل از 92 وارد سیستم شده بود، تعیین تکلیف شد که کمتر از 30 هزار نفر باقیمانده و به زودی حل خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بعد از سال 92 معلم جدیدی در قالب‌های مختلف حق‌التدریسی و شرکتی و... نگرفتیم، ابراز داشت: هر کسی به هر طریقی وارد آموزش و پرورش شده باید در آزمون رقابت کند و متناسب با رشته و شغلش انتخاب شود تا به معلم با کیفیتی دست یابیم.

 

وزیر آموزش‌وپرورش از تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه شب گذشته هیئت دولت خبر داد و گفت: لایحه رتبه بندی بسیار پیچیده بود که تمام مسیر تا صحن هیئت دولت با قید فوری پیش رفت و هیچگاه در نوبت نرفت که اگر در سیر بروکراسی و نوبت میرفت، بیش از یکسال زمان می‌برد، لذا خارج از نوبت بررسی و تصویب شد.

 

وی ادامه داد: دیشب در هیئت وزیران تصویب شد و به مجلس رفت و اعتبارش در بودجه 1400 دیده شده تا پس از تصویب اجرا شود. این لایحه بر مبنای 5 رتبه است که هدف ما دست یافتن به معلم با کیفیت است.

 

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه در رتبه بندی به مدرک امتیاز نمی دهیم چراکه در ابتدای استخدام این مسایل لحاظ شده است، افزود: بر اساس این لایحه فقط به کیفیت معلم نمره می‌دهیم./ تسنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
این رتبه بندی اگر احکام آن قبل از سال ۱۴۰۰ صادر شد که اجرایی می شود در غیر اینصورت غیر ممکن است اجرا شود....
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
8سال زمان دولت بی تدبیر کم بود گذاشتید برای دقیقه ۹۰
حال اگر قرار بود کیف پر از دلار بدید دست حزب الله حماس و حوثی ها نیاز ب قانون و تبصره و بودجه نبود برای بقیه کارمندان دولت لنگ نیاز ب رتبه بندی و قانون نیست بی سر و صدا حکم میزنید
بمعلم که میرسه اینترنت از خودش گوشی از خودش ووووووو مگه کارمند بانک با خودکار شخصی استفاده میکنم مگه کارمند دادگاه با اینترنت شخصی کار می‌کنه تازه پای حق و حقوق معلم کدمیرسه میشه قانون و راه ۱۳ساله باید طی شود کلی سروصدا و شانتاژ رسانه ای آخرشم میشه ۱۵۰هزارتومان
آقای وزیر صادقانه بگویم در دنیای امروزی معلمی یک شغل است نه عشق
پس هر چقدر پول دادی آش میخوری .....این نسل که بزرگ شوند نتیجه ی این حرفم را خواهید دید
آریا کیخاسیستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
آقای وزیربعنوان یک معلم میگویم که جذب بعد از سال ۹۲رو هم نگذارید کسی باهرسوادومعلوماتی واردآموزش وپرورش شود.مثال میزنم بچه های مردم درمدرسه نمونه زاهدان دخترانه و پسرانه تجربی وانسانی بامعدل نوزده وخورده ای معلم نمیشودواصلا امتیازعلمی راکسب نمیکندامافلان نهضتی وحق التدریسی که سوادبسیارپایینی دارددیپلم راباکلی تجدیدکسب کرده و هیچ کجا قبول نشده وخودش را به زور وپارتی وصل به آموزش و پرورش کرده میادمعلم میشه.وشما نگاه کنیدشاگردی که ایشان تربیت کند.خودش که تازه فوق دیپلم رو داره میگیره وتکالیف وسوالاتش رو بچه کلاس دهمی انجام میدهدوخودش بلدنیست.خب این هم معلم میشودو اون نخبه بامعدل حول وحوش ۲۰ و۱۹ وخورده ای هم معلم میشود،امابقول شاعراین کجا و اون کجا؟
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار