روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روایت ظریف از ریاکاری انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر امور خارجه ایران به ابراز نگرانی نخست وزیر انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و گفت که این ابراز نگرانی در همان روزی صورت گرفت که لندن اعلام کرد زرادخانه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 16
کد خبر: ۸۱۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه در پیامی در توییتر به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «بوریس جانسون با دو رویی کامل "نگران ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران است. او درست در همان روز اعلام می‌کند که کشورش زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خودش را افزایش خواهد داد.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «بر خلاف انگلیس و متحدان، ‌ایران معتقد است که (تسلیحات) هسته‌ای و تمامی سلاح‌های کشتار جمعی وحشیانه بوده و باید نابود شوند».

وزیر امور خارجه ایران در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «بر خلاف انگلیس و متحدان، ‌ایران معتقد است که (تسلیحات) هسته‌ای و تمامی سلاح‌های کشتار جمعی وحشیانه بوده و باید نابود شوند».

دولت انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد زرادخانه اتمی خود را افزایش دهد. 

دولت انگلیس مدعی شده که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌توانیم به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشیم. 

در حال حاضر انگلیس حدود 195 کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که  این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

روزنامه تلگراف گزارش داد، در صورت عملی شدن افزایش تعداد کلاهکهای اتمی بریتانیا، برای نخستین بار از پایان جنگ سرد به این سو خواهد بود که شمار کلاهک‌های اتمی این کشور افزایش پیدا می‌کند.

 

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده