«جو بایدن» توافق ۲۵ ساله ایران و چین را «نگران کننده» خواند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

«جو بایدن» توافق ۲۵ ساله ایران و چین را «نگران کننده» خواند

رئیس جمهور ایالات متحده توافقنامه جامع همکاری ایران و چین را نگران کننده خواند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 29
کد خبر: ۸۲۰۷۱

به گزارش راهبرد معاصر«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در واکنش به امضای توافق ۲۵ ساله ایران و چین گفت که مدتهاست نگران مشارکت ایران و چین بوده است».

 

بایدن هنگام سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که پرسید «آیا نگران مشارکت ایران و چین هستید»؟ گفت، «یک سال است که نگران این موضوع هستم».

 

گفتنی است، سند همکاری جامع راهبردی ایران و چین که روز شنبه در تهران به امضای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «یانگ یی» همتای چینی او رسید، از سال ۲۰۱۶ در دست بررسی بود. این سند بر تقویت همکاری بخش خصوصی و نقش ایران در برنامه سرمایه گذاری و زیرساختهای چین و طرح راه ابریشم جدید (یک کمربند- یک راه) متمرکز است.

 

پیش نویس این سند که سال گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، طرح‌هایی را برای تأمین بلندمدت نفت خام ایران به چین و همچنین سرمایه گذاری در زیرساخت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، تجدیدپذیر و انرژی هسته‌ای را نشان می‌داد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده