ظریف: قراردادهای چین برای هیچ کشوری منتشر نشده است-راهبرد معاصر

ظریف: قراردادهای چین برای هیچ کشوری منتشر نشده است

وزیر امور خارجه در تالار گفتگو ضمن تکذیب نامزدشدنش در انتخابات ۱۴۰۰ به گاندو سازان هم کنایه زد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 31
کد خبر: ۸۲۳۰۴

به گزارش راهبرد معاصر محمد جواد ظریف در تالار گفتگوی کلاب هاوس در پاسخ به سوالی درباره آخرین موضعش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: آخرین موضع من با اولین موضع من هیچ تفاوتی ندارد. بنده نامزد نیستم. اگر دوستان گاندوساز اجازه دهند همین کار فعلی مان را انجام دهیم مخلصشان هم هستیم.

او درباره سند همکاری ایران و چین افزود:مردم حق دارند نگران باشند ولی تا حالا قراردادهای چین برای هیچ کشوری منتشر نشده است و من سعی می‌کنم این رسم را عوض کنم.

لاریجانی را ما به چینی‌ها پیشنهاد کردیم نه بالعکس

وزیر امور خارجه گفت:تا به حال در مراسم سیاسی کسی شرکت نکرده‌ام. فقط یک بار که آقای روحانی به شهر ما آمده بود، آن هم چون شهر خودمان بود شرکت کردم.البته برای این موضوع از روز قبلش مرخصی گرفته بودم و حتی هزینه محافظانم‌ را هم دادم. البته اگر امروز بود در این مراسم هم شرکت نمی‌کردم.

او در پاسخ به سوال محمود صادقی مبنی بر اینکه آیا چین از ایران‌ خواسته بود که یک فردی (مانند آقای لاریجانی) به عنوان مذاکره‌کننده و مسئول سند همکاری انتخاب شود، گفت: چینی‌ها اسم آقای لاریجانی را هم نمی‌شناختند که به ما پیشنهاد کنند؛ ما آقای لاریجانی را پیشنهاد کردیم.ایشان در آن موقع رییس مجلس بود و بعد از ریاست مجلس نیز خواستیم که ایشان مسئول این کار بماند. هیچ فشاری بر منِ وزارت خارجه نبوده است که تفاهم همکاری با چین را امضا کنم؛ خودم اعتقاد به این کار دارم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار