به گزارش راهبرد معاصر، محمد مومنی درباره شکست 4 بر 3 استقلال ایران مقابل الدحیل قطر گفت: استقلال کیفیت فنی قابل قبول و بازی کاملاً با برنامه‌ای ارائه کرد. استراتژی هجومی تیم به‌خوبی طراحی شده بود و روش مناسبی برای حمله انتخاب کرد. فرشید اسماعیلی بیشتر از ظرفیت خودش انرژی گذاشت و در چالش‌های فیزیکی هم موفق بود. پاشنه آشیل استقلال، دفاع میانی تیم با حضور یزدانی، مرادمند و ریگی بود و آنها  اشتباهات فردی زیادی داشتند.


وی با بیان اینکه اشتباهات خط دفاعی در گل‌های الدحیل مشهود بود، تصریح کرد: عدم یارگیری مناسب و تحت فشار قرار ندادن مهاجم حریف باعث شد الدحیل از فرصت‌های خود استفاده کند. حرکت غیر حرفه‌ای بازیکنان در گل چهارم بود که حواس بازیکنان به اولونگا نبود و او تحت فشار قرار نگرفت. احساس می‌کنم اگر ترکیب مدافعان استقلال در دیدارهای قبلی از جمله وریا غفوری و میلیچ در زمین بودند، بهتر نتیجه می‌گرفتیم. این دو بازیکن با حرکات بدون توپ خود، می‌توانند از شکاف‌های دفاعی الدحیل استفاده کنند.


پیشکسوت استقلال با انتقاد از مدافع آبی‌ها بیان کرد: موسوی در گل اول سانتر کرد و بعد از آن انگار خارج از بازی بود. برخی بازیکنان ظرفیت‌های متفاوتی برای رشد کردن دارند و پیشرفت آنها زمان می‌برد. الدحیل در این مسابقه نیاز به پیروزی داشت و استقلال برای صعود، عملکرد هوشمندانه‌ای ارائه نکرد. اگر هوشمند بودیم، می‌توانستیم یک امتیاز بگیریم و همه چیز را به بازی برگشت موکول کنیم که این اتفاق رخ نداد.


مومنی در مورد شرایط استقلال در دیدار برگشت با الدحیل خاطرنشان کرد: همه از بازی استقلال راضی بودند اما تیم باید بیشتر زحمت بکشد و برای بردن بازی برگشت، فشار و استرس بیشتری خواهد داشت. باید بازیکنان را از لحاظ ذهنی برای بازی آماده کنیم و آنها باید ریکاوری خوبی داشته باشند. الان تمرین تأثیر خاصی ندارد و باید بازیکنان را به گونه‌ای آماده کنیم که بر انگیزه الدحیل غلبه کنند. دو تیم نسبت به یکدیگر اشراف کامل دارند و ما باید بیشتر تلاش کنیم.


وی با بررسی احتمالات رقم خوردن نتایج مختلف مقابل شاگردان صبری لموشی به تسنیم گفت: اگر استقلال این بازی را از دست بدهد، فکر نمی‌کنم دیگر سودای صعود داشته باشیم و استقلال از لحاظ روانی افت می‌کند. اگر بخواهیم امیدوار باشیم که الدحیل مقابل الاهلی امتیاز از دست بدهد، نباید در این مسابقه شکست بخوریم تا فاصله ما با الدحیل کم بماند. اگر هم قرار است برای پیروزی تلاش کنیم، باید با برنامه‌ریزی مناسب جلو برویم که گل نخوریم. الدحیل موذیانه بازی می‌کند و مهاجمان باتجربه حریف می‌توانند عصای دست لموشی باشند.


پیشکسوت استقلال با تمجید از بازیکنان الدحیل اظهار داشت: بن‌عطیه انرژی خود را هدر نمی‌داد و تلاش می‌کرد مدارا کند اما ما سعی می‌کردیم توپ را بگیریم و این تفاوت نگاه بازیکنان بزرگ و کم‌تجربه است. ما باید اداره‌کننده مسابقه باشیم، بازی را هوشمندانه در اختیار بگیریم و برنامه‌ریزی کنیم. بازیکنان در بازی رفت، دوندگی و چالش فیزیکی زیادی داشتند و شوت‌های بسیاری به سمت دروازه الدحیل زدند، اما الدحیل پیروز شد. ما باید هوشمندانه ظاهر می‌شدیم و می‌توانستیم با کسب یک امتیاز، برنامه‌ریزی مدبرانه‌تری برای بازی برگشت در نظر بگیریم./تسنیم