تأکید بغداد بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تأکید بغداد بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق

پس از اظهارات فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه درباره بقای نیروهای آمریکایی در خاک عراق، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفیر کانادا بر لزوم خروج نیروهای رزمی بیگانه از خاک این کشور تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 26
کد خبر: ۸۵۴۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع عراقی، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی این کشور با «اولریک شانون» سفیر کانادا در بغداد درباره خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق گفت‌و‌گو کرده است.

 

به گزارش وبگاه خبری شبکه «دجله»، دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که قاسم الاعرجی امروز (دوشنبه)، با سفیر کانادا در دفتر خود دیدار و «بر لزوم خروج نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی از [خاک] عراق مطابق با یک جدول زمان‌بندی شده مورد توافق تأکید کرده است».

 

در ادامه بیانیه مذکور با اشاره به اینکه «کانادا یکی از اعضای ائتلاف بین‌الملی است که به این موضوع اهتمام می‌ورزد»، آمده است که الاعرجی همچنین درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه با سفیر کانادا گفت‌و‌گو کرده و دو طرف توسعه روابط دوجانبه میان بغداد و اتاوا را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

 

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، «به اوضاع امنیتی شهر سنجار و اهمیت مشارکت کانادا در بازسازی این شهر» پرداخته شده و در عین حال، درباره وضعیت اردوگاه مرزی الهول با سوریه گفت‌و‌گوهایی صورت گرفته است.

 

این دیدار پس از اظهارات اخیر «کنت مک کنزی» فرمانده نظامیان تروریست آمریکا در منطقه صورت گرفت که گفته بود: «عراق خواهان باقی ماندن ماست و ما تعداد نیروهای خود را در آنجا کاهش نخواهیم داد».

 

 «قیس الخزعلی»‌ دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»‌ عراق در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات ضمن هشدار به دولت عراق، گفت:‌ «آمریکایی‌ها یکی‌ پس از دیگری دلیل می‌آورند که زبان گفت‌و‌گو و منطق با آن‌ها بی‌فایده است و روش افغانستانی تنها راه برای بیرون راندن آن‌هاست».

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار