به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه دکتر نصیری در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فضاهای فرسوده آموزشی، اظهار کرد: در مجموع در طی سالهای گذشته حدود 10.5 درصد از مدارس فرسوده یا مدارسی که نیازمند مقاومسازی بوده، کم کردیم و در حال حاضر حدود 19.5 درصد مدارس نیازمند بازسازی و مقاومسازی است و تهران از این نظر بدتر است.
وی ادامه داد: اخیرا یک توافقی با شورای شهر و شهرداری تهران انجام شده است تا در برخی مناطق که با مشکل کمبود فضا روبهرو هستیم، بتوانند فضا در اختیار ما قرار دهند.
حاجیمیرزایی افزود: در همه شهرهایی که مهاجرپذیر است و با تراکم جمعیت روبهروست و در حواشی همه کلانشهرها با مشکل کمبود فضای آموزشی روبهرو هستیم و امیدوارم با مجموعه تدابیری که اندیشیده میشود و همچنین دولتهای آینده با اختصاص منابع قابل توجه بتوانند این مشکل جدی را حل و فصل کنند.
وزیر آموزش و پرورش درباره الکترونیکی شدن کارنامه دانشآموزان و آماده بودن سامانه آن، گفت: قبلا کار را تست کردیم و امیدوارم بتوانیم کارنامه دانشآموزان را از طریق مجازی در اختیارشان قرار دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارنامه دانشآموزان روی سامانههای رمی آموزش و پرورش ارائه میشود، قابل استناد است.
حاجیمیرزایی در پاسخ به این پرسش که «آیا در این مدت، مورد ابتلا به کرونا داشتید؟» نداشتید؟؛ اظهار کرد: خدا را شکر میکنیم که مورد ابتلا نداشتیم.
وی افزود: موضوع سلامت دانشآموزان و برگزاری شایسته امتحانات برای بنده فوقالعاده اهمیت داشت و از 27 اردیبهشت یعنی روزی که امتحانات آغاز شده به غیر از دو روز که در ساعت برگزاری امتحانات، جلساتی داشتم که نمیتوانستم ترک کنم، به صورت سرزده از محل برگزاری آزمونها بازدید کردم تا اطمینان پیدا کنم همه چیز بر طبق روالی که اعلام شده، انجام میشود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام مدیران آموزش و پرورش را در سراسر کشور مأمور کردیم تا به صورت سرزده بر روند امتحانات بازدید و سرکشی کنند. برای هر حوزه ناظر گذاشتیم و هر روز گزارش کلی حوزهها را دریافت میکنیم و امیدوارم همانطور که امتحانات همچنان به خوبی برگزار شده است، این اقدامات تا پایان امتحانات به خوبی انجام شود.
حاجیمیرزایی در واکنش به این جمله که «برخی میگویند سؤالات امتحانات سخت بوده و بر مبنای آموزش مجازی نبوده است»، گفت: بخشی از محتوای کتابها کم شده است و به طراحان سؤالات نیز تأکید کرده بودیم تا سؤالات را با شرایط کرونایی طرح کنند اما بالاخره هر دوره تحصیلی یک اهدافی دارد و باید آزمونها بتواند تحقق اهداف را اندازهگیری کند.
وی ادامه داد: به هر حوزهای که رفتم یکی از سؤالاتی که از دانشآموزان پرسیدم درباره سختی و آسانی سؤالات امتحانی بوده است؛ البته ماهیت بعضی از سؤالات سخت است یعنی در هر صورت هرجوری که سؤال طرح کنند، ممکن است سخت باشد اما دانشآموزان غالباً راضی بودند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «قطعی برق برای دانشآموزان در حوزهها مشکلی ایجاد نکرد؟»، گفت: خوشبختانه با هماهنگی که با وزارت نیرو به عمل آمد، اعلام کردیم ساعت برگزاری آزمونها، ساعت مهمی است و سفارش به مسؤولان برق در سراسر کشور شد که مراعات کنند.
وی ادامه داد: از مدیرانمان خواستیم حتی اگر با کرایه کردن موتور برق اضطراری هست، اجازه ندهند مشکلی در برگزاری آزمون دانشآموزان اتفاق بیفتد.
حاجیمیرزایی در واکنش به این جمله که «برخی از فرهنگیان احکام جدید را که گرفتند مشاهده کردند نه تنها حقوقشان اضافه نشده، بلکه کم شده است و چرا افزایش 50 درصد فوق العاده شغل اجرا نمیشود؟»، گفت: افزایش 50 درصد در اسفند 98 برای همه فرهنگیان اعمال شد و اگر کسی فکر میکند در موردش اعمال نشده است، مراجعه کند.
وی با تأکید بر اینکه برای تمام همکاران فرهنگی افزایش 50 درصدی در اسفند 98 اعمال شده است، افزود: هیچکس حقوقش کم نشده است و اگر کسی حقوقش کم شده، اعلام کند؛ اما امکان ندارد در سراسر کشور، حقوق کسی کم شده باشد و همه احکام حقوقیشان را دریافت کردند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص رتبهبندی بازنشستگان گفت: رتبهبندی مربوط به معلمان شاغل است و افزایش حقوق بازنشستگان در همسان حقوق توجه میشود.
آقای وزیر منظور معلمان افزایش فوق العاده ویژه هست که فروردین ۹۹ آ پ از ۱۰تا۲۰درصد افزایش دادحرف این است.که دستگاه های دیگه ۵۰درصد افزایش دادند
اونی که آقای وزیر میگه مربوط به فصل دهم درست انجام شده
لطفاً یکی این وزیر حالی کنه منظور فوق العاده ویژه هست