تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵ گرمای کشنده در اروپا؛ ۳ کشته در فرانسه و هشدار بی‌سابقه برای انگلیسی‌ها
با اهدای ۳۲۰ هزار واحد خون صورت گرفت

تقویت ذخایر خونی کشور در دو ماه گذشته

تقویت ذخایر خونی کشور در دو ماه گذشته سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۴۰۰ هزار و ۳۵۴ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۳۷۵ واحد خون اهدا شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 30
کد خبر: ۸۹۹۱۵


به گزارش راهبرد معاصر؛ بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران درباره «آخرین وضعیت اهدای خون در کشور»، اظهار داشت:‌ در دو ماهه ابتدای سال جاری رشد 13 درصدی در اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم؛ ضمن اینکه بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور در طول دو ماه گذشته مربوط به استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان‌رضوی بوده است.

وی ادامه داد:‌شاخص اهدای خون بانوان در دو ماهه اول سال جاری به شکلی بوده که رشد اهدای خون بانوان در استان‌های لرستان و سمنان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده؛ به طوری که در استان لرستان 1.5 درصد و در استان سمنان شاهد رشد نیم درصدی اهدای خون بانوان بوده‌ایم.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری 400 هزار و 354 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 320 هزار و 375 واحد خون اهدا شده است.

حاجی‌بیگی یادآور شد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری در بخش اهدای خون بانوان، لرستان با 9 درصد، سیستان و بلوچستان با 7.3 درصد و خراسان جنوبی با 7 درصد بیشترین میزان شاخص اهدای خون را در کشور داشته‌اند.

وی ابراز داشت:‌در دو ماهه ابتدایی سال جاری 562 هزار و 144 واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: 15.5 درصد کل خون اهدایی در کشور سهم مردم استان تهران بوده است؛ ضمن اینکه بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در دو ماهه اول سال جاری مربوط به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بوده؛ به طوری که 30درصد خون اهدایی در کشور مربوط به این سه استان بوده است./خبرگزاری فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار